امتیاز موضوع:
  • 65 رأی - میانگین امتیازات: 2.57
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خاموت بستن در پی
#11
بااین حساب می توان نتیجه گرفت که اگردر جایی پیچش ایجاد شد باید از خاموت های قوی تر استفاده کرد؟بعد اینکه بااین حساب در اکثر ساختمان ها ما نیا زبه بستن دوخاموت یا سنجاقی داریم (در صورتی که آرماتورهای طولی 8عدد وبیشتر شود)؟
دربالا ذکر شده ما در تیرهای کناری پیچش داریم چرا؟
پاسخ
#12
(1391/12/13 ، 10:58 عصر)hamidfm نوشته است: سلام
بند 9-12-6-3-4 در مبحث نهم صفحه 204 در مورد همین موضوع صحبت شده
ارماتور پیچشی مانند خاموتها اجرا میشه و برای طراحی تیر برای حالت برش و پیچش، باید 2 برابر خاموت پیچشی با خاموت برشی جمع بسته بشه

در واقع ایشون درست گفتن ارماتوری که شما گذاشتید هیچ استفاده ای نداره حتی در صورتی که تار خنثی در وسط مقطع نباشه
بستگی دارد که آرماتورهایی که به کار گذاشتن برای چه کاری است !!! اگه میلگردهای خمشی باشد بله دقیقا همینطور است ولی اگه میلگردهای پیچشی هم وجود داشته باشد چون این میلگردها اصلا در خمش به کار نمیان پس بهتر است که در دور تا دور مقطع پخش شوند .

(1391/12/14 ، 12:24 عصر)ebrahimmah نوشته است: بااین حساب می توان نتیجه گرفت که اگردر جایی پیچش ایجاد شد باید از خاموت های قوی تر استفاده کرد؟بعد اینکه بااین حساب در اکثر ساختمان ها ما نیا زبه بستن دوخاموت یا سنجاقی داریم (در صورتی که آرماتورهای طولی 8عدد وبیشتر شود)؟
دربالا ذکر شده ما در تیرهای کناری پیچش داریم چرا؟

اصلا این درست نیست و گاهی اوقات پیچش کم می باشد و به آرماتور ضعیف نیاز است و گاهی به آرماتور قوی . پس محاسبات تعیین میکند

در آیین نامه موجود است که باید میلگردهای خمشی به صورت یک در میان به خاموتها متصل باشند و بستگی به نحوه پخش آرماتورها دارد

چون در تیرهای کناری فقط از یک طرف بار وارد میشود و طرف دیگر باری برای متعادل کردن نیست . البته این مورد بیشتر در دالهای دو طرفه تعیین کننده است
پرسش و پاسخ در زمینه طراحی سازه های فولادی و بتنی در کانال تلگرام زیر
https://telegram.me/costbook
پاسخ
#13
شما می گویید اگر ما میلگردهای اطراف رو اگر روی تار خنثی نمی گذاشتیم باز بی جهت بود ما در صفحه 189 مبحث 9 داریم در اعضای تحت فشار وخمش فاصله محور به محور میلگردهای طولی از یکدیگر نباید بیشتر از 200میلی متر باشد این قانون فقط برای ستون هاست یا برای تیر هم صدق می کند؟اگر براب تیر صدق کند نیاز به آرماتوردر بین (وسط مقطع )است
پاسخ
#14
(1391/12/15 ، 11:15 صبح)ebrahimmah نوشته است: شما می گویید اگر ما میلگردهای اطراف رو اگر روی تار خنثی نمی گذاشتیم باز بی جهت بود ما در صفحه 189 مبحث 9 داریم در اعضای تحت فشار وخمش فاصله محور به محور میلگردهای طولی از یکدیگر نباید بیشتر از 200میلی متر باشد این قانون فقط برای ستون هاست یا برای تیر هم صدق می کند؟اگر براب تیر صدق کند نیاز به آرماتوردر بین (وسط مقطع )است

خود آیین نامه گفته اعضای تحت فشار و خمش ( یعنی توام ) پس فقط شامل ستونها میشود . در طراحی تیرها محاسبات ما طوری است که تمام آرماتورها در دورترین تار کششی قرار دارند و این آرماتورهایی که بدست می آیند در حقیقت آرماتورهای خمشی هستند که همگی می بایست در تار پایین باشند نه در محیط مقطع پخش شوند .
اما ما گاهی اوقات نیاز به آرماتور های طولی پیچشی نیز میشویم که این آرماتورها اصلا ربطی به آرماتورهای خمشی ندارد و باید جداگانه محاسبه شوند . چون آرماتورها در اصل برای خمش نیستند در جهت بهتر عمل کردن مقطع در پیچش ( حتی در آیین نامه ذکر شدن بهتر عمل کردن مقطع در هنگام آتش سوزی ) آرماتورهای پیچشی را در محیط مقطع پخش میکنیم
پرسش و پاسخ در زمینه طراحی سازه های فولادی و بتنی در کانال تلگرام زیر
https://telegram.me/costbook
پاسخ
#15
(1391/12/13 ، 10:58 عصر)حمید فلاح منش نوشته است: سلام
بند 9-12-6-3-4 در مبحث نهم صفحه 204 در مورد همین موضوع صحبت شده
ارماتور پیچشی مانند خاموتها اجرا میشه و برای طراحی تیر برای حالت برش و پیچش، باید 2 برابر خاموت پیچشی با خاموت برشی جمع بسته بشه

در واقع ایشون درست گفتن ارماتوری که شما گذاشتید هیچ استفاده ای نداره حتی در صورتی که تار خنثی در وسط مقطع نباشه
آقای آدمین نظر دیگه ای داره یکبار دیگه مبحث خاموت بستن در پی رو بخونید
پاسخ
#16
(1392/2/9 ، 03:48 عصر)ebrahimmah نوشته است: [quote='حمید فلاح منش' pid='9105' dateline='1362335317']
سلام
بند 9-12-6-3-4 در مبحث نهم صفحه 204 در مورد همین موضوع صحبت شده
ارماتور پیچشی مانند خاموتها اجرا میشه و برای طراحی تیر برای حالت برش و پیچش، باید 2 برابر خاموت پیچشی با خاموت برشی جمع بسته بشه

در واقع ایشون درست گفتن ارماتوری که شما گذاشتید هیچ استفاده ای نداره حتی در صورتی که تار خنثی در وسط مقطع نباشه
آقای آدمین نظر دیگه ای داره یکبار دیگه مبحث خاموت بستن در پی رو بخونید


اما آقای آدمین نظر دیگه ای داره نظر شما چیه ؟
[]
ما خودمان یک مقطع تیر با 8میلگرد رو در نقشه ای ارایه دادیم که در واقع هر طرف 3میلگرد طولی بود اما مسئول کنترل نقشه به ما گفت شما باید 4میلگرد بالا و4میلگرد پایین می گذاشتید وبه ما گفت شما در تار خنثی میلگرد گذاشتی وکار شما درست نیست اما ما گفتیم این میلگردها پیچشی هستند نظر درست واصولی چیست حق با کیست؟

میلگردهای پیچشی باید با میلگردهای طولی جمع شوند . پس اگه شما مثلا 4 آماتور طولی داشته باشید و در محاسبات هم 2 آرماتور جهت مقابله با پیچش طرح کرده باشید باید مجموعا 6 آرماور در مقطع قرار دهید و 2 آرماتور پیچشی بهتره در محیط مقطع قرار دهید . این مورد را باید اشاره میکردید که میلگردهای بالا و پایین جهت بارهای وارده است و میلگردها اطراف فقط برای تحمل پیچش است و ربطی به محل قرار گیری ندارد .
پاسخ
#17
بله حق باشماست و مهندس رضای عزیز
آرماتور پیچشی 2 نوع به صورت خاموت و همچنین به صورت طولی باید باشه
طبق روابط 9-12-16 تا 9-12-19

بابت بی دقتی عذر میخوام
پاسخ
#18
اگر مخصوصا بخواهیم ضخامت پی منفرد رو کم بگیریم و برای جواب دادن برش پانچ از سنجاق یا خاموت استفاده کنیم این خاموت گذاری در چه محدوده ای از اطراف ستون باید اجرا بشه. جدا از اینکه تو اجرا کاربرد داره یا نه
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نحوه اجرای خاموت های ستون در ناحیه ضخامت سقف mehrazsarafraz14 14 7,457 1395/10/9 ، 11:29 عصر
آخرین ارسال: mehdipanahi
  بستن آرماتورهای طولی به خاموتها !؟ ebrahimmah 17 11,426 1395/5/6 ، 10:12 صبح
آخرین ارسال: fardinf

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان