1- بستگی به نحوه اجرای بادبند EBF دارد . یعنی اگر تیر پیوند در وسط قرار گیرد باید اتصال تیر سراسری متصل به بابند به صورت مفصلی تعریف شود ولی اگر تیر پیوند در انتها ( یعنی به ستون متصل باشد ) باید اتصال تیر متصل به بادبند را گیردار تعریف کنید . دیگر تیرها در جهت EBF باید حتما به صورت مفصلی مدل شوند و نه گیردار .
2- اگر بخواهید از ترکیب بارهای خود برنامه و آیین نامه AISC360-05/IBC2006 استفاده کنید :
تمامی مواردی که گفتید درست است . ولی اگر بخواهید از ترکیب بارهای مبحث دهم استفاده کنید باید از ضریب R که در مبحث ششم است استفاده کنید . همچنین ضریب Sds=0 و همچنین باید مقدار ضریب Omega0 را 20درصد افزایش دهید . در این حالت است که میتوانید از ترکیب بارهای مبحث دهم استفاده کنید
3-برای تیرها : Unbraced Length Ratio(Minor) باید عدد کوچک وارد کنید . همچنین فقط تیرهای متصل به بادبند را باید از نوع EBF تعیین کنید . سایر تیرهای جهت EBF برای اینکه ضوابط سخت گیرانه در نظر گرفته نشود بهتر است که گزینه OMF را استفاده کنید . همچنین باید برای تیرهای متصل به بادبند مقدار Ry=1 ویرایش کنید .برای ستونها هم میتونید مثل شکل زیر عمل کنید( توجه کنید مثل حالت تیرها باید فقط ستونهای متصل به بادبند را EBF در نظر بگیرید و ما بقی ستونها را حالت OMF در نظر بگیرید )
4- در فایل دوم باید باید ضریب Omega0 و Cd و ... را مطابق با قاب خمشی استفاده کنید .
5- تلفیق این دو باید به اینطور باشد که بعد از طراحی کامل فایل اول و دوم هر دو فایل را جلو خود گذاشته و مقاطعی که در هر فصل بزرگتر هستن را به عنوان نتیجه طراحی پایانی در نظر بگیرید
6- 25 درصد قاب خمشی زمانی خواهد بود که در یک جهت هم قاب خمشی باشد و هم بادبند که فکر نمیکنم به درد شما بخورد