امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا اتوسلکت جواب نمی دهد.
#1
سلام
حتما برای شما دوستان عزیز هم اتاق افتاده که وقتی در ایتبس از اتو سلکت استفاده می کنید بعد از آنالیز وطراحی متوجه می شوید تعدادی از مقطع ها قرمزه.بعد اونا رو دستی تغییر می دین نرمال می شن.سئوال من اینه که :
1-چرا اتوسلکت جواب نمی ده ولی دستی جواب می ده.
2- آیا بهترین راه برای اختصاص مقاطع استفاده از اتوسلکت وبعد تصحیح دستی موارد تنشدار هستش یا کلا استفاده از روش دستیه یا روش دیگه بلدین .
پاسخ
#2
سلام

خوب شما تغییر مقطع می دهید یعنی ابتدا از حالت اتوسلکت خارج می کنید سپس تغییر یک مقطع دیگر که نسبت تنش را جوابگو است را انجام می دهید اینجور نیست که مثلا اگر در حالت اتو سلکت مقطعی جواب نداده و همان مقطع را در حالت چک قرار دهید برای سازه کفایت کنید اگر یکبار دیگر انالیز کنید و طرح را داشته باشید متوجه خواهید شد.

حالت اتوسلکت یعنی اینکه یکجور نظم بندی مقاطع در ایتبس که خود برنامه مقطع اقتصادی را برای شما اختصاص می دهد . نظر من این هستش که ابتدا از حالت اتو سلکت استفاده نمایید واگر جوابگو بود که مقاطع را اجرایی کنید ولی در کل حالت چک بهتر است . درصورتی که تجربه اجرایی هم داشته بشاید یکجور دید مهندسی .

موفق باشید
پاسخ
#3
(1392/9/19 ، 07:16 عصر)کیوان بابایی نوشته است: سلام

خوب شما تغییر مقطع می دهید یعنی ابتدا از حالت اتوسلکت خارج می کنید سپس تغییر یک مقطع دیگر که نسبت تنش را جوابگو است را انجام می دهید اینجور نیست که مثلا اگر در حالت اتو سلکت مقطعی جواب نداده و همان مقطع را در حالت چک قرار دهید برای سازه کفایت کنید اگر یکبار دیگر انالیز کنید و طرح را داشته باشید متوجه خواهید شد.

حالت اتوسلکت یعنی اینکه یکجور نظم بندی مقاطع در ایتبس که خود برنامه مقطع اقتصادی را برای شما اختصاص می دهد . نظر من این هستش که ابتدا از حالت اتو سلکت استفاده نمایید واگر جوابگو بود که مقاطع را اجرایی کنید ولی در کل حالت چک بهتر است . درصورتی که تجربه اجرایی هم داشته بشاید یکجور دید مهندسی .

موفق باشید

آقای مهندس من سئوال اصلیم اینه که چرا اتوسلکت در موارد کمی اون مقطع بدون تنش را تشخیص نمی ده ومنو مجبور می کنه دستی اصلاحش کنم.
پاسخ
#4
(1392/9/19 ، 07:20 عصر)sogand نوشته است:
(1392/9/19 ، 07:16 عصر)کیوان بابایی نوشته است: سلام

خوب شما تغییر مقطع می دهید یعنی ابتدا از حالت اتوسلکت خارج می کنید سپس تغییر یک مقطع دیگر که نسبت تنش را جوابگو است را انجام می دهید اینجور نیست که مثلا اگر در حالت اتو سلکت مقطعی جواب نداده و همان مقطع را در حالت چک قرار دهید برای سازه کفایت کنید اگر یکبار دیگر انالیز کنید و طرح را داشته باشید متوجه خواهید شد.

حالت اتوسلکت یعنی اینکه یکجور نظم بندی مقاطع در ایتبس که خود برنامه مقطع اقتصادی را برای شما اختصاص می دهد . نظر من این هستش که ابتدا از حالت اتو سلکت استفاده نمایید واگر جوابگو بود که مقاطع را اجرایی کنید ولی در کل حالت چک بهتر است . درصورتی که تجربه اجرایی هم داشته بشاید یکجور دید مهندسی .

موفق باشید

آقای مهندس من سئوال اصلیم اینه که چرا اتوسلکت در موارد کمی اون مقطع بدون تنش را تشخیص نمی ده ومنو مجبور می کنه دستی اصلاحش کنم.

منظور شما مشخص نیست . مقطع بدون تنش ؟
پاسخ
#5
(1392/9/19 ، 07:28 عصر)کیوان بابایی نوشته است:
(1392/9/19 ، 07:20 عصر)sogand نوشته است: آقای مهندس من سئوال اصلیم اینه که چرا اتوسلکت در موارد کمی اون مقطع بدون تنش را تشخیص نمی ده ومنو مجبور می کنه دستی اصلاحش کنم.

منظور شما مشخص نیست . مقطع بدون تنش ؟

منظورم مقطعی که مشکل برش وخمش وامثالهم نداشته وقرمز نشوده.در بالا اشاره کردم که بعد از آنالیز وطراحی گاهی تعدادکمی از مقاطع انتخابی با روش اتوسلکت مناسب نیستند وقرمزند وسئوالم اینه که چرا این روش نمی تونه همه مقاطع را مناسب ودر رنج مجاز وبدون مشکل انتخاب کنه.چرا همن مقطعی را که ما بعدا عوض می کنیم وجواب میده را خود اتوسلکت تشخیص نمی ده؟
پاسخ
#6
سلام
ممکنه تعداد همگرایی مناسب نباشه در زمان تعریف آیین نامه تعداد همگرایی انالیز و طراحی را مناسب انتخاب کنید
یا مقاطع انتخابی در لیست اتو سلکت نباشه
البته مهندس بابایی اشاره کردن ممکنه شما اشتباهآ بعد از تغییر مقطع آنالیز و طراحی مجدد نمیکنید
وفکر میکنید مقطع جواب داده ولی اگر تحلیل و طراحی کنید مقطع باز ممکنه جواب نده
پاسخ
#7
(1392/9/19 ، 08:02 عصر)حمید فلاح منش نوشته است: سلام
ممکنه تعداد همگرایی مناسب نباشه در زمان تعریف آیین نامه تعداد همگرایی انالیز و طراحی را مناسب انتخاب کنید
یا مقاطع انتخابی در لیست اتو سلکت نباشه
البته مهندس بابایی اشاره کردن ممکنه شما اشتباهآ بعد از تغییر مقطع آنالیز و طراحی مجدد نمیکنید
وفکر میکنید مقطع جواب داده ولی اگر تحلیل و طراحی کنید مقطع باز ممکنه جواب نده
من بعد تغییر مجدد آنالیز وطراحی می کنم وجواب می گیرم!
منظورتون از همگرایی iteration هست؟ تا 10 مناسبه؟
ضمنا آقای مهندس به نظر شما درست این هست که حتما از اتوسلکت در تخصیص مقاطع هردو سازه بتنی وفولادی استفاده بکنیم یانه؟

پاسخ
#8
بله منظورم همین بود
ممکنه لیست شما خیلی زیاد مقطع توش باشه پس باید تعداد همگرایی هم بیشتر باشه
برای سازه های بتنی این امکان وجود نداره
ولی برای سازه های فولادی خیلی خوبه و میشه باهاش تا حدی به مقاطع بهینه نزدیک شد
پاسخ
#9
نکته دیگر این است که سعی نمایید در این لیست اعضایی یا مقاطعی را گنجانده باشید که اجرایی و خیلی زیاد نباشند. تا مجبور نباشید که تیپ بندی زیادی یا اجرایی داشته باشید . مقاطع محدود و اجرایی باشند خیلی کار را راحتر می کند.

اگر از مقاطع اتو سلکت ( خودکار ) استفاده می کنید . در صورت داشتن قاب خمشی عملیات طراحی خود را حداقل 4 بار تکرار ( مواردی شاید کمتر و یا بیشتر باشد ) نمایید تا عملیات تحلیل و طراحی یکسان گردند . (با عمل تکرار کاهش مقاطعی را داریم که تحلیل و طراحی یکسانی ندارند )

موفق باشید
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  جواب ندادن ستون ها مریم موسوی 1 175 1401/12/4 ، 08:44 صبح
آخرین ارسال: johncart025
  جواب ندادن مقاطع در پروژه فولاد hA.d1984 4 1,924 1394/12/26 ، 09:48 عصر
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  مشکل در جواب ندادن مقاطع شجاعی 5 2,684 1394/11/29 ، 12:13 صبح
آخرین ارسال: peha
  علت جواب ندادن مقاطع فلزی ؟؟؟ babanol 2 1,872 1394/8/5 ، 06:50 عصر
آخرین ارسال: farzeen
  جواب ندادن بادبند x در قاب مفصلی ahmadwin2 14 9,737 1394/6/7 ، 01:03 عصر
آخرین ارسال: miladezati
  مشکل جواب ندادن ستون های کوتاه enerzhi 1 1,281 1394/2/27 ، 11:14 عصر
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  2015 جواب میده؟ sogand 6 2,929 1394/1/4 ، 10:41 عصر
آخرین ارسال: peha
  مشکل در جواب ندادن ستونها (etabs) valencia 12 9,392 1393/4/2 ، 09:15 صبح
آخرین ارسال: sayah
  عدم جواب دادن ستون ها و بادبند ها miladvolcano 18 6,570 1393/3/14 ، 01:17 عصر
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  اگر70% پی جواب بدهد ولی کنترل پانچ 3 جا زیر عدد 1 نباشد باید چکار کرد؟ mostafa67 6 2,799 1392/7/6 ، 03:05 عصر
آخرین ارسال: ha30

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان