ارسالها: 163
موضوعها: 22
تاریخ عضویت: آبا 1392
اعتبار:
3
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
سلام
حتما برای شما دوستان عزیز هم اتاق افتاده که وقتی در ایتبس از اتو سلکت استفاده می کنید بعد از آنالیز وطراحی متوجه می شوید تعدادی از مقطع ها قرمزه.بعد اونا رو دستی تغییر می دین نرمال می شن.سئوال من اینه که :
1-چرا اتوسلکت جواب نمی ده ولی دستی جواب می ده.
2- آیا بهترین راه برای اختصاص مقاطع استفاده از اتوسلکت وبعد تصحیح دستی موارد تنشدار هستش یا کلا استفاده از روش دستیه یا روش دیگه بلدین .
ارسالها: 2,992
موضوعها: 172
تاریخ عضویت: اسف 1391
اعتبار:
82
سپاس ها 0
سپاس شده 5 بار در 0 ارسال
سلام
خوب شما تغییر مقطع می دهید یعنی ابتدا از حالت اتوسلکت خارج می کنید سپس تغییر یک مقطع دیگر که نسبت تنش را جوابگو است را انجام می دهید اینجور نیست که مثلا اگر در حالت اتو سلکت مقطعی جواب نداده و همان مقطع را در حالت چک قرار دهید برای سازه کفایت کنید اگر یکبار دیگر انالیز کنید و طرح را داشته باشید متوجه خواهید شد.
حالت اتوسلکت یعنی اینکه یکجور نظم بندی مقاطع در ایتبس که خود برنامه مقطع اقتصادی را برای شما اختصاص می دهد . نظر من این هستش که ابتدا از حالت اتو سلکت استفاده نمایید واگر جوابگو بود که مقاطع را اجرایی کنید ولی در کل حالت چک بهتر است . درصورتی که تجربه اجرایی هم داشته بشاید یکجور دید مهندسی .
موفق باشید
ارسالها: 2,156
موضوعها: 67
تاریخ عضویت: آذر 1391
اعتبار:
60
سپاس ها 3
سپاس شده 13 بار در 4 ارسال
سلام
ممکنه تعداد همگرایی مناسب نباشه در زمان تعریف آیین نامه تعداد همگرایی انالیز و طراحی را مناسب انتخاب کنید
یا مقاطع انتخابی در لیست اتو سلکت نباشه
البته مهندس بابایی اشاره کردن ممکنه شما اشتباهآ بعد از تغییر مقطع آنالیز و طراحی مجدد نمیکنید
وفکر میکنید مقطع جواب داده ولی اگر تحلیل و طراحی کنید مقطع باز ممکنه جواب نده
ارسالها: 2,156
موضوعها: 67
تاریخ عضویت: آذر 1391
اعتبار:
60
سپاس ها 3
سپاس شده 13 بار در 4 ارسال
بله منظورم همین بود
ممکنه لیست شما خیلی زیاد مقطع توش باشه پس باید تعداد همگرایی هم بیشتر باشه
برای سازه های بتنی این امکان وجود نداره
ولی برای سازه های فولادی خیلی خوبه و میشه باهاش تا حدی به مقاطع بهینه نزدیک شد
ارسالها: 2,992
موضوعها: 172
تاریخ عضویت: اسف 1391
اعتبار:
82
سپاس ها 0
سپاس شده 5 بار در 0 ارسال
1392/9/19 ، 09:28 عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/9/19 ، 09:33 عصر، توسط کیوان بابایی.)
نکته دیگر این است که سعی نمایید در این لیست اعضایی یا مقاطعی را گنجانده باشید که اجرایی و خیلی زیاد نباشند. تا مجبور نباشید که تیپ بندی زیادی یا اجرایی داشته باشید . مقاطع محدود و اجرایی باشند خیلی کار را راحتر می کند.
اگر از مقاطع اتو سلکت ( خودکار ) استفاده می کنید . در صورت داشتن قاب خمشی عملیات طراحی خود را حداقل 4 بار تکرار ( مواردی شاید کمتر و یا بیشتر باشد ) نمایید تا عملیات تحلیل و طراحی یکسان گردند . (با عمل تکرار کاهش مقاطعی را داریم که تحلیل و طراحی یکسانی ندارند )
موفق باشید