امتیاز موضوع:
  • 47 رأی - میانگین امتیازات: 3.09
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اثر کاهنده بار زنده
#1
با سلام و دورود خدمت تمامی مهندسین عزیز
بنده نمی دانم این سوال را در کدام انجمن مطرح کنم و از بزرگوارن خواهشمندم که عذر بنده را قبول کنند
سوال در مورد اثر کاهنده بار زنده است که چگونه اتفاق می افتد؟؟؟(منظورم کاهش سر بار زنده نیست)
در مبحث ششم 1392 در بند 6-2-3-2 در صفحه15 اشاره شده است که:
در شرایطی که اثر بار زنده در هر یک از ترکیب بارها کاهش دهنده باشد این اثر می بایست معادل صفر منظور نمود
کلا فلسفه اثر کاهنده بار زنده چیست؟
البته خودم در این مورد اطلاعات ناچیزی دارم اما مرا قانع نمیکنند!!!
از مهندسین عزیز که هر اطلاعی در این خصوص دارند خواهشمند هستم در اختیار بنده قرار دهند
باتشکر بسیار فراوان خدمت شما عزیزان
پاسخ
#2
سلام
سوال بنده از شما این است که فرق بارمرده با زنده چیست؟
بار مرده بار دایمی است و بار زنده باری موقت و قابل جابجایی و تغییر.
حال پاسخ سوال شما: مثلا فرض کنید3نوع بار مرده و زنده و بار قایم زلزله بر تیری سه دهانه وارد میشود.بار مرده که همیشه به تیر وارد میشود.بار زلزله هم که باید وارد شود.می ماند بار زنده.لنگر مثبت وقتی بحرانی است که هرسه بار رو به پایین به تیر وارد شود.برای لنگر منفی چه؟خب اگر فرضا بار زنده از دهانه ای حذف شود مسلما در دهانه های دیگر لنگر منفی بسیار بحرانی تر از موقعی است که بار زنده به تمام دهانه ها وارد شود.
این یک مثال ساده بود. این مورد برای تیر کنسول نیز قابل تسری است و مثالهای دیگر.
موفق باشید.
حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
پاسخ
#3
(1392/11/25 ، 01:24 عصر)mehdipanahi نوشته است: سلام
سوال بنده از شما این است که فرق بارمرده با زنده چیست؟
بار مرده بار دایمی است و بار زنده باری موقت و قابل جابجایی و تغییر.
حال پاسخ سوال شما: مثلا فرض کنید3نوع بار مرده و زنده و بار قایم زلزله بر تیری سه دهانه وارد میشود.بار مرده که همیشه به تیر وارد میشود.بار زلزله هم که باید وارد شود.می ماند بار زنده.لنگر مثبت وقتی بحرانی است که هرسه بار رو به پایین به تیر وارد شود.برای لنگر منفی چه؟خب اگر فرضا بار زنده از دهانه ای حذف شود مسلما در دهانه های دیگر لنگر منفی بسیار بحرانی تر از موقعی است که بار زنده به تمام دهانه ها وارد شود.
این یک مثال ساده بود. این مورد برای تیر کنسول نیز قابل تسری است و مثالهای دیگر.
موفق باشید.
با سلام لطفا مثال های دیگر که فرمودید 1 مثال دیگر هم بزنید چون بنده کاملا متوجه نشدم ضمنا پس به این می تواند باشد که ترکیبی فقط متشکل از بار مرده با حذف بار زنده معمولا اعمال می شود در صوررتیکه در آئین نامه وجود ندارد . با تشکر
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان