امتیاز موضوع:
  • 12 رأی - میانگین امتیازات: 2.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چند سوال ایتبسی!!
#31
(1393/6/19 ، 09:04 عصر)sogand نوشته است:
(1393/3/19 ، 07:15 عصر)کیوان بابایی نوشته است: احتمالاً آیین نامه انتخابی شما ASD89 باید باشد در اینصورت اگر حداقل در یک جهت قاب خمشی دارید از گزینه Moment Frame و در صورتی که دو جهت مهاربندی باشد Braced Frame با توجه به این آیین نامه بهتر است دو فایل ساخته و یکبار قاب را به صورت قاب خمشی و بار دیگر قاب را به صورت مهاربندی انتخاب نمائیم سپس با توجه به طراحی سازه این دو فایل را با هم همگرا می نمائیم .

پاینده باشید
سلام
آقای مهندس منظور از همگرا کردن دوفایل چی هست؟
این مشکل رو من هم دارم- توی کتاب باجی یه اشاره کرده که اگه سیستم در دو جهت متفاوت باشه باید دو تا فایل تهیه کرد اما تنظیمات هر فایل به چه صورت هست اشاره ای نکرده و از کنار این موضوع مهم گذشته- در مورد تیر و بادبند که مشخصه هر کدوم رو با توجه به سیستم همان جهت طراحی میکنیم اما اشکال کار در مورد ستونها ست چون ستون رو باید با توجه به هر دو سیستم طراحی کنیم
از دوستان خواهش میکنم واضح راهنمایی بفرمایید

پاسخ
#32
سلام
فک می کنم در مورد ستونها هم مقطعی که هر دوحالت را جواب بده مورد قبولباشه.قطعا فایل سومی که فایل ترکیبی این دوباشه دیگه اتوسلکت نباید باشه وبا توجه به جواب
دوفایل بصورت دستی اصلاح می شه وبه منظور تیپ بندی هم شاید نیاز به دخل وتصرف باشه.
همکاران محترم حتی اگه نظر قطعی هم ندارند نظر بدن شاید از بین همین نطرات بشه به یه نتیجه خوبی رسید.
عاشق ، خادم است وعشق، تنها سرود ماندگار زندگی است
پاسخ
#33
pandora ,

قبلاً در اینمورد توظیح دادم ، یکبار فایلی را ساخته و قاب را تحت اثر ملزومات و تنظیمات آیین نامه ای قاب خمشی طراحی می کنید . بار دیگر با تنظیمات قاب مهاربندی اینکار را انجام می دهید ( فایل دوم ) در فایل سوم اینمورد را همگرا می کنیم . یعنی نتایج بحرانی را انتخاب و در یک فایل اصلی تحت اثر محتمل ترین طرح ، طراحی را نهایی می کنیم .
پاسخ
#34
(1393/6/19 ، 10:12 عصر)samooji نوشته است: سلام
میشه راهنماییم کنید که چطور نیروی بادبند رو از ایتبس خارج کنم تا برای طراحی دستی ؟
مثلا برای طراحی ستون نیاز به نیروی محوری هست که بعد از تحلیل روی تیر راست کلیلک میکنیم و Details رو میزنیم و P نیروی مورد نظرمون
mamnoon az rahnemayihatoon :(
پاسخ
#35
در ایتبس لنگر بهره برداریو از کجا برمیداریم..بله باید یک ترکیب بار مرده و زنده ایجاد کنیم با ضریب یک ولی چطوری ؟ از کجا؟ لطفا دقیق دفیق توضیح بدید خیلی ممـــــــــــــــــنون
پاسخ
#36
samooji ,

تاپیک مرتبط به سوال شما :

http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%D8%A...%AF-%D8%9F
پاسخ
#37
سپیده22 ,

از طریق پیام خصوصی راهنمایی کردم اما متاسفانه به توضیحات دقت نمی کنید .

برای کنترل تغییر شکل و یا برداشت لنگر بهره برداری باید تنظیمات ایتبس مطابق ضوابط شرایط طراحی بهره برداری باشد . در بخش ملزومات کنترل در حالت بهره برداری طبق مبحث نهم داریم که باید ضرایب جزئیی ایمنی و یا تشدید بار Yf و همچنین ضرایب جزیی ایمنی مقاومت مصالح یا ضرایب تقلیل مقاومت مصالح m∅ برابر با واحد در نظر گرفته شوند .

نتیجه گیری : برای بدست آوردن لنگر بهربرداری باید تمامی ترکیب بارهای قبل که تعریف کرده بودید برابر با واحد در نظر گرفته شوند . سپس از بخش تنظیمات طراحی ضرایب تقلیل مقاومت مصالح را برابر با واحد در نظر بگیرید . ضرایب ترک خوردگی باید در حالت بهره برداری و براساس فصل 17 محاسبه و اعمال می شود .
پاسخ
#38
(1393/4/31 ، 11:19 صبح)sani62 نوشته است: با سلام خدمت مهندسین عزیز.اگه امکان داره راهنماییم کنین>>>

1-زمانی که یه فایل ایتبس که از قبل طراحی شده هست و به دست شما میرسه برای بررسی.
چون معمولا قفل باز هست و برای دیدن مقاطع طراحی شده ابتدا تحلیل میکنیم و سپس طراحی تا مقاطع نشون داده بشن درسته؟؟؟؟؟؟


2-زمانی که سازه فولادی هست و سقف کامپوزیت برای دیدن مقاطع بعد از تحلیل و طراحی که انجام میشه مقاطع سفید نشون داده میشن .میدونم چون طراحی فولادی با کامپوزیت فرق داره واسه همین باید از لیست طراحی خارج بشه.چه راهکاری واسه این مساله بهتر هست؟؟

میدونم سوال ممکنه تکراری باشه ولی ممنون میشم راهنمایی کنین
پاسخ
#39
من مدل سازه ام رمپ داره منظورم اینه 1.2 پایین تره از تراز زمین این حالت رو باید به صورت منفی وارد کنم تو ایتبس
پاسخ
#40
(1393/9/25 ، 06:17 عصر)فشو نوشته است: من مدل سازه ام رمپ داره منظورم اینه 1.2 پایین تره از تراز زمین این حالت رو باید به صورت منفی وارد کنم تو ایتبس

با سلام
تفاوتی نخواهد داشت.
تنها باید در مورد اعمال ضریب برش پایه به تراز طبقات دقت داشته باشید.

موفق و موید باشید.
از این برکه باید یه دریا بسازیم،یه دریا به عمق یه عشق قدیمی
instagram:Irancivilengineers

پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سوال در مورد سیف؟؟؟ شیوا 7 2,745 1402/1/2 ، 04:38 عصر
آخرین ارسال: Moola
  سوال درمورد خطا f2,f5 are too close از چک مدل m_dey 3 7,337 1400/10/18 ، 04:31 عصر
آخرین ارسال: nikooomanesh
  سوال در مورد مهاربند واگرا در AISC - ASD 89 hamid.barati 7 2,790 1400/6/1 ، 01:22 عصر
آخرین ارسال: albertlisy90
  سوال در مورد وزن و سیستم سازه ای حمیدرضا یزدی 2 1,165 1399/1/8 ، 07:37 عصر
آخرین ارسال: yasermeithamy
Lightbulb سوال دربارهی آیین نامه حسینی11 3 1,107 1398/11/7 ، 01:22 صبح
آخرین ارسال: حسینی11
  مدل کردن یا نکردن خرپشته (سوال اینست) حمید فلاح منش 59 31,086 1398/8/6 ، 11:03 عصر
آخرین ارسال: یوسف ابراهیم پور
  سوال ایتبس meysamoleyaei63 0 1,047 1397/9/4 ، 07:05 عصر
آخرین ارسال: meysamoleyaei63
  سوال درباره اجزا محدود etabs shantash 1 1,528 1396/2/8 ، 01:29 صبح
آخرین ارسال: shantash
  سوال برای چک کردن سازه در etabs 2016 7mycivil 0 1,633 1395/11/17 ، 07:04 عصر
آخرین ارسال: 7mycivil
Question سوال: تفاوت گزینه های displacements hirad.gr 0 1,263 1395/11/13 ، 03:51 صبح
آخرین ارسال: hirad.gr

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان