امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امتیازات: 3.8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
لطفاً،فقط اپراتور نباشید!
#1
درود بر همه مهندسان My Civil!

از آنجائیکه در اکثر کتابها،ایبوک ها،مقالات و پست های ارسالی درانجمن به ما توصیه میشود از بین چند گزینه در نرم افزار ها فلان گزینه رو انتخاب کنیم و در اکثر مواقع هم علت انتخاب آن گزینه را نمیدانیم،مجبور به ایجاد تاپیک پیش رو شدم.
(در ضمن عنوان موضوع هم شرح حال بنده هستش)

اولین سوال:
در مسیر زیر
CSI SAFE>Display>Show Slab Design>Choose Display Type>Design Basis
2 گزینه Finite Element Based و Strip Based چه تفاوتی با هم دارند؟

ممنون و سپاسگذارم...
از این برکه باید یه دریا بسازیم،یه دریا به عمق یه عشق قدیمی
instagram:Irancivilengineers

پاسخ
#2
(1393/4/11 ، 02:20 صبح)علی خیرالهی نوشته است:
درود بر همه مهندسان My Civil!

از آنجائیکه در اکثر کتابها،ایبوک ها،مقالات و پست های ارسالی درانجمن به ما توصیه میشود از بین چند گزینه در نرم افزار ها فلان گزینه رو انتخاب کنیم و در اکثر مواقع هم علت انتخاب آن گزینه را نمیدانیم،مجبور به ایجاد تاپیک پیش رو شدم.
(در ضمن عنوان موضوع هم شرح حال بنده هستش)

اولین سوال:
در مسیر زیر
CSI SAFE>Display>Show Slab Design>Choose Display Type>Design Basis
2 گزینه Finite Element Based و Strip Based چه تفاوتی با هم دارند؟

ممنون و سپاسگذارم...
[font=Comic Sans MS]سلام مهندس
برنامه سیف ورژن 12 قادره که طراحی رو به دو صورت انجام بده
1-اگر تنظیمات و مراحل مربوط به نوارهای طراحی رو انجام دادید میتونید برای مشاهده میلگردهای لازم از همین دستوری که گفتید گزینه Strip Based را انتخاب کنید تا برنامه بر اساس نوار طراحی خروجی بهتون بده
2- اگر تنطیمات رو طبق روش المان محدود (لنگر واحد طول) انجام دادید میتونید از همون دستور بالا گزینه Finite Element Based را انتخاب کنید و بر اساس لنگر واحد طول خروجی دریافت کنید


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ
#3
با سلام

بسیار سپاسگذارم مهندس بهادر نژاد!
در واقع چون از روی ایبوک شروع به مدل و طراحی کردم نمیدونم از کدوم روش استفاده کردم.(که فکر کنم روش المان محدود نبود)
اگر برای شما مقدور است توضیح مختصری در رابطه با دو روش تنظیماتی که فرمودین (1-تنظیمات و مراحل مربوط به نوارهای طراحی و 2-تنطیمات طبق روش المان محدود (لنگر واحد طول)) همین جا ارائه بدین.
و بفرمائید که استفاده از هرکدام چه تفاوتها و مزیتهایی دارد.

ممنون و سپاسگذارم.
از این برکه باید یه دریا بسازیم،یه دریا به عمق یه عشق قدیمی
instagram:Irancivilengineers

پاسخ
#4
علی خیرالهی ,

با اجازه مهندس بهادر نژاد عزیز

* لطفاً سوالات خود را قبل از ایجاد تاپیک جدید در تاپیکهای با موضوع مرتبط ایجاد نمائید . تا از پراکندگی و ازدیاد تاپیکها جلوگیری نمائیم .


روش طراحی که در بالا توظیح داده شده به دو روش 1- نوارهای متعامد 2- اجزای محدود می باشد

با توجه به اینکه لنگر طراحی در هردو روش طراحی یکسان است ، اختلافی در نتیجه طراحی نخواهیم داشت . حال در صورتی که به دلایلی شرایط تعبیه نوارهای طراحی نباشد روش اجزای محدود مناسب است . در این روش باید به شرایط انطباقی محورهای محلی بر راستای طولی وعرض پی توجه داشت .
روش طرحی به صورت نواری عموماً سهولت در برداشت اطلاعات خروجی طراحی و تهیه نقشه ای اجرایی را در بردارد.

پاینده باشید
پاسخ
#5
.
(1393/4/12 ، 12:52 عصر)کیوان بابایی نوشته است: روش طرحی به صورت نواری عموماً سهولت در برداشت اطلاعات خروجی طراحی و تهیه نقشه ای اجرایی را در بردارد.
با مهندس بابایی موافقم
حالا اگر وقت شد درباره المان محدود توضیح خواهم داد
پاسخ
#6
سلام
جریان "طول مهار نشده جانبی تیر ها" چی هست؟

البته تا حدودی از اصطلاح خودش میشه به اصل قضیه پی برد (طول مهار نشده) مثلاً تیری که مهار نداره دیگه.
خب حالا اگه یه تیر تو یه سازه فولادی یا بتنی رو در نظر بگیریم قضیه چجوری میشه؟

بعد تو نرم افزار این عدد بر چه مبنایی باید وارد شود؟

ممنون و سپاسگزارم/
از این برکه باید یه دریا بسازیم،یه دریا به عمق یه عشق قدیمی
instagram:Irancivilengineers

پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان