مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
سازه فضایی
شروع کننده:miladsaze آخرین ارسال توسط:miladsaze پاسخ ها:0 طراحی سازه های بتنی مشاهده:2 زمان:1395/12/04
ساخت استخر
شروع کننده:miladsaze آخرین ارسال توسط:miladsaze پاسخ ها:0 طراحی سازه های بتنی مشاهده:5 زمان:1395/12/04
علل مورد نیاز بودن پشتیبانی سایت
شروع کننده:sitecode5 آخرین ارسال توسط:sitecode5 پاسخ ها:0 موضوعات متفرقه مشاهده:2 زمان:1395/12/04
دیافراگم
شروع کننده:gol.li آخرین ارسال توسط:gol.li پاسخ ها:0 سایر مشاهده:8 زمان:1395/12/04
آموزش تصویری روش ساختن نقاط ارتفاعی xyz، برای پروژه راه .
شروع کننده:alicivil آخرین ارسال توسط:amin03 پاسخ ها:1 آموزش طراحی با civil 3d و Land مشاهده:4209 زمان:1395/12/04
فراخوان ارسال مقالات به مجله نخبگان علوم و مهندسی
شروع کننده:elitesjournal آخرین ارسال توسط:elitesjournal پاسخ ها:0 مقالات ،آیین نامه ها،مجلات ،اخبار ،کتب،گرایشات و فیلمهای آموزشی مشاهده:16 زمان:1395/12/03
سوالات نظام مهندسی
شروع کننده:mobinarabi آخرین ارسال توسط:mobinarabi پاسخ ها:0 مسائل مرتبط با نظام مهندسی مشاهده:31 زمان:1395/12/03
غیر فعال کردن طراحی لرزه ای در ایتبس 2015
شروع کننده:narjes90 آخرین ارسال توسط:narjes90 پاسخ ها:0 آموزش طراحی سازه با Etabs مشاهده:21 زمان:1395/12/02
مقاومت بتن
شروع کننده:محمد1354 آخرین ارسال توسط:mehdipanahi پاسخ ها:10 پرسش و پاسخ مشاهده:284 زمان:1395/12/02
ردیف های فاقد قیمت در فهرست بها
شروع کننده:bhd2017 آخرین ارسال توسط:mehdipanahi پاسخ ها:3 متره برآورد مشاهده:39 زمان:1395/12/02

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

عنوان بنر
ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 27 رأی - میانگین امیتازات: 2.81
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال در مورد طراحی بادبند
1392/11/02 , 11:25 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/07/18 02:21 ق.ظ، توسط admin.)
ارسال: #1
سوال در مورد طراحی بادبند
با سلام و خسته نباشین
وقتی ما برای طراحی سازه فلزی از AUTO SELECT LIST استفاده می کنیم تو بادبند ها موقع عملیات طراحی توسط ایتبس برخی مواقع شاخه ای از یه بادبند را یه نوع UNP می ده (مثلا 2UNP80)و شاخه دیگه رو یه UNP با یه نمره دیگه( مثلا 2UNP 100( ایا در این مواقع ما باید انها را تیپ کنیم یا همون جوری رو نقشه ها ببریم؟

یه سوال دیگه
وقتی بادبند ها رو تو section design درست می کنیم ایا فاصله دو UNP رو فاصله 1 سانت بگذاریم و کافیه یا لقمه رو هم بکشیم؟ ممنون میشم اگه نکته خاصی در این مورد می دونین بگین
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/11/02 , 11:52 ب.ظ
ارسال: #2
RE: سوال در مورد بادبند
با سلام

- در یک دهانه بادبندی سایز مقطع بادبند نباید متفاوت باشد اما در ارتفاع اشکالی ندارد می توانید تغییراتی ایجاد نمایید .

- لقمه ها مدل نمی شوند و فقط مدلسازی دوبل ناودانی یا نبشی را داشه باشید فاصله هم رابطه مستقیم با نمره ناودانی یا نبشی دارد .

پاینده باشید

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/11/03 , 12:07 ق.ظ
ارسال: #3
RE: سوال در مورد بادبند
سلام
بله باید تیپ بشه
در مورد لقمه هم نباید مدل بشه

[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/11/06 , 05:30 ب.ظ
ارسال: #4
RE: سوال در مورد بادبند
با سلام و خسته نباشین
در سازه فلزی که در حال طراحی ان هستم موقع انجام عملیات طراحی تیر هایی که کنار بادبند ها هستند قرمز نشان داده می شوند یعنی با وجود این که تو P-M raito colors and valus مقادیر تنش برای این تیر ها خیلی کم نشان داده میشه اما همچنان رنگ این تیر ها قرمز هستش و هرچه مقطع تیر را افزایش میدم درصد تنش کمتر ولی تیر هم چنان قرمز هستش به نظرتون این به چه علت هستش؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/11/06 , 05:49 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/11/07 04:23 ب.ظ، توسط کیوان بابایی.)
ارسال: #5
RE: سوال در مورد بادبند
با سلام

ملاک فقط مقدار تنش بیشتر از 1 برای تفکیک رنگ ( قرمز شدن مقطع ) برای یک عامل نمی باشد عوامل دیگر همانند مقادیر نسبت تنش خیز ، نسب تنشهای برشی ، نسبت تنش ناشی از اندرکنشهای محوری و خمشی دخیل هستند .

با کلیک راست کردن برروی عضو می توانید مشاهده نمایید کدام مورد پاسخگو برای مقطع نیست .

پاینده باشید

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/11/08 , 12:47 ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/11/08 11:31 ق.ظ، توسط معمارخرداد.)
ارسال: #6
RE: سوال در مورد بادبند
با سلام
در مورد تیر هایی از سازم که هرچه مقدار سطح مقطعشون رو افزایش میدم ولی رنگشون تغییر نمیکنه وقرمز هستند
من بعد کلی جستجو به این رسیدم که
در تیر هایی که به طور درست طراحی شدن مقدار unbracrd lengh raito(major تقریبا برابر 0.952 هستش و از جزئیات فهمیدم که m33 این تیر ها تقریبا برابر 6000 هستش
اما اما برای تیر هایی که با وجود افزایش سطح مقطعشون قرمز هستن مقدار unbracrd lengh raito(major برای این تیر ها 0.477 نشون می ده و از جزئیات مقدار m33 برای این تیر ها تقریبا --1800 (منفی1800) نشون میده واز همه مهم تر
وقتی به p-m colors shears raito values (گزینه دوم) می رم برای تیر هایی که قرمز هشتس اعدادی تقریبا 10 برابر تیر های معمولی عدد نشون میدن
با تشکر از زحماتتون در این مدت
ممکن است بگین تو این تیر ها که در همشون تقریبا هر جایی کنار باد بند های واگرای V شکل هستن این اتفاق براشون افتاده به چه دلیل است؟

بدلیل این که بیشر طالب دونستن اشتباهم هستم تا درست شدن پروژم ممکن است بگین کلا به چه دلیل تو سازم این خطا ها اتفاق افتاده ؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/11/08 , 11:34 ق.ظ
ارسال: #7
RE: سوال در مورد بادبند
کسی از دوستان در مورد سوالی که پرسیدم چیزی نمدونه
ممنون میشم راهنماییم کنین
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/11/08 , 12:49 ب.ظ
ارسال: #8
RE: سوال در مورد بادبند
باسلام

عوامل زیادی دخیل هستند ، اما به تنظیمات شما هم مرتبط است اگر از آیین نامه ubc 97 استفاده می کنید تیرها محل بادبند و خود بادبندها باید به مشخصه اصلی برحسب شکل پذیری تنظیم شوند .

- تغییر جهت تیرریزی خلاف جهت پخش بار نسبت به تیر پیوند ، استفاده از مقطع تک بریا تیر پیوند با ورق مناسبتر است .

پاینده باشید

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/11/09 , 02:16 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/11/09 02:19 ب.ظ، توسط معمارخرداد.)
ارسال: #9
RE: سوال در مورد بادبند
با سلام و خسته نباشین
اقای بابایی عزیز در مورد قرمز شدن تیر های کنار بادبند ها من به نتیجه ای رسیدم خواستم ببینم درست میگم یا نه:::
چون من بادبند ها مو برای انجام عملیات طراحی به صورت auto selet list داده بودم اون ها رو برام خیلی بزرگ در اورده بود به صوری که برای طبقه اخر دو تا یو ان پی 160 و در طبقه اول به دو تا یو ان پی 200 می رسید و از طرفی چون بادبند هام شورن و برون محور بودند به خاطر این و داشتن سطح مقطح زیادشون به تیر های متصل شده فشار اورده و مانع حرکت اون ها شده و نوعی تنش برشی در تیر ها به وجود ارده بودند (حتی وقتی بادبند ها رو به صورت ضربدری در اوردم یا برداشتم تیر ها م جواب دادند.)
وقتی بادبند ها رو خودم ابعاد دادم ( از دو تا یو ان پی 80 تا در طبقه اول که به دو تا یو ان پی 120 رسوندم) بادبند های شورن در محل اتصال به وسط تیر ها کمتر فشار داده و در نتیجه تیر هام درست شدن

هم چنین در طبقه بیس در جهتی که باد بند ها ی شورن بودند من اتصال ستون ها به پی رو خمشی حساب کرده بودم و برای جهت دیگه مفصلی حساب کرده بودم در حالی که در دو جهت اتصال ستون ها به پی باید مفصلی متصل می کردم

ایا این دلایل دلایل درستی هستن برای قرمز شدن تیر های کنار بادبند ؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/11/09 , 03:05 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/11/09 03:42 ب.ظ، توسط کیوان بابایی.)
ارسال: #10
RE: سوال در مورد بادبند
با سلام

- هر چه مقدار سختی مقاطع یا سایز بیشتر باشد به موازات آن تمرکز نیروی زلزله در آن بیشتر است . این نیرو انتقال خواهد داشت .

- مدلسازی باید مطابق با هویت سازه باشد . و هرگونه مدلسازی و طراحی باشد مطابقت دقیق با اجرا داشته باشد چه بسا با گیردار مدلسازی کردن ازدیاد نامعینی به سازهخواهد شد که باعث افزایش شکل پذیری سازه خواهد شد.

اما صحیح این است که به فرض در جهت x قاب خمشی و در جهت y مهاربندی باشد اینطور عمل نمود (درجات ازادی انتقالی TX,TY.TZ و درجه آزادی چرخشی RY را تیک دار نمود )

پاینده باشید

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  راهنمایی فوری در رابطه با طراحی دستی بر اساس آنالیز ایتبس cuptalweb 1 111 1395/11/27 11:10 ب.ظ
آخرین ارسال: sajad222
  سوال برای چک کردن سازه در etabs 2016 7mycivil 0 114 1395/11/17 07:04 ب.ظ
آخرین ارسال: 7mycivil
Question سوال: تفاوت گزینه های displacements hirad.gr 0 129 1395/11/13 03:51 ق.ظ
آخرین ارسال: hirad.gr
  سوال در مورد بارگذاری تیر none sasan.ce 8 356 1395/11/04 05:16 ب.ظ
آخرین ارسال: علی بهنیا
  پرسش و پاسخ در مورد طراحی با آقای حسین زاده فرشاد امن خانی 14 16,859 1395/10/29 06:44 ب.ظ
آخرین ارسال: زینب خوش کلام
  طراحی دستی ستون ها امین سمسار 0 192 1395/10/26 10:11 ق.ظ
آخرین ارسال: امین سمسار
  علت تغییر نیروهابعداز طراحی مجدد در فایل 30% بتنی hamidreza lord 1 374 1395/09/27 10:17 ب.ظ
آخرین ارسال: civil92
  طراحی دیوار برشی بتنی در section design ebi1060 8 2,320 1395/08/02 01:38 ق.ظ
آخرین ارسال: علی خیرالهی
  طراحی تیر پیوند در قاب واگرا hoseinasgary 2 264 1395/07/29 08:44 ق.ظ
آخرین ارسال: hoseinasgary
  طراحی تیر پیوند در قاب واگرا hoseinasgary 1 240 1395/07/29 12:40 ق.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان