امتیاز موضوع:
  • 47 رأی - میانگین امتیازات: 2.89
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چک کردن فایل نهایی پروژه اسکلت فولادی 6 طبقه با دیوار برشی
#71
قسمت اول که عموما ضریب زلزله با پریود تحلیل استفاده می شود . ولی با تیک زدن انالیز قسمت دینامیکی می توان پریود اصلی را برداشت نمود و از حداکثر پریود برای محاسبه ضریب زلزله استفاده نمود .
در مورد پیشنهاد دوم که عموما باید جوابگو باشد افزایش سایز تیرها می باشد و به موازات آن ستونها و یا افزایش تعداد مهاربند در دهانه ها. ( عموما در سازه مهاربندی نباید مشکل دریفت باشد ممکن است کنترل شما اشتباه صورت گیرد )

پاسخ
#72
سلام مجدد.
طراحی رو هم انجام دادم.
3 مشکل عمده دیدم.

1. Drift همچنان بالاتر از حد مجازه.نمیدونم چکارش کنم ؟

2. تعداد 34 عضو جواب ندادن ! که 27 تاش ستون - 5بادبند واگرا و 2 بادبند همگرا .موندم مقاطع بالاتر از این اقتصادی هست یا نه ؟

3. مشکل دیگه اینه که تیرهای متصل به بادبندهای واگرا طراحی نشدن !

فایل نهایی رو هم پیوست میکنم.
از دوستانی که کمک کردن از جمله مهندس میبدی و بابایی و دوستانی که کمک خواهند بسیار بسیار سپاسگذارم.
پروژه اول این مشکلاتو داره.


فایل‌(های) پیوست شده
.rar   Final.rar (اندازه: 116.09 KB / تعداد دفعات دریافت: 18)
پاسخ
#73
سلام

من پروژه شما را چک نکردم اما لازم دانستم تا یان موارد را برای شما بیان کنم .

- بازبینی فایل طراحی از موارد ( ضریب زلزله ، ترکیبات بارگذاری ، محاسبه و اعمال دقیق بارگذاری خطی و سطحی )

- تهیه اتوسلکت از مقاطع اجرایی به صورت تقویت شده با ورق و یا بدون ورق و به صورت محدود . در سه لیست مجزا

- تنظیمات طراحی برای برنامه

- خارج ساختن از حالت اتوسلکت ، اجرایی کردن مقاطع ، تحلیل دوباره سپس کنترل دریفت سازه

پاینده باشید
پاسخ
#74
(1392/10/30 ، 11:29 صبح)کیوان بابایی نوشته است: سلام

من پروژه شما را چک نکردم اما لازم دانستم تا یان موارد را برای شما بیان کنم .

- بازبینی فایل طراحی از موارد ( ضریب زلزله ، ترکیبات بارگذاری ، محاسبه و اعمال دقیق بارگذاری خطی و سطحی )

- تهیه اتوسلکت از مقاطع اجرایی به صورت تقویت شده با ورق و یا بدون ورق و به صورت محدود . در سه لیست مجزا

- تنظیمات طراحی برای برنامه

- خارج ساختن از حالت اتوسلکت ، اجرایی کردن مقاطع ، تحلیل دوباره سپس کنترل دریفت سازه

پاینده باشید

با تشكر مهندس كه هميشه به من لطف داشتين.
مهندس تقريبا تمام اين كارهارو چند بار انجام دادم.
به نتيجه اي نرسيدم كه دليلش مسلط نبودن كامله.
اگه براتون مقدوره لطف كنيد و پروژه رو چك كنيد.
مرسي
پاسخ
#75
سلام
به نظر من هم مقاطع رو استباه تعریف کردی و هم اینکه سازه آنالیز نمیشه خطا میده
پاسخ
#76
(1392/10/30 ، 01:28 عصر)mostafa67 نوشته است: سلام
به نظر من هم مقاطع رو استباه تعریف کردی و هم اینکه سازه آنالیز نمیشه خطا میده

اشتباه از چه نظر ؟ اينارو ايمپورت كردم.نساختم.

آناليز كه تو 9.7.0 كه من دارم راحت آناليز ميشه.
پاسخ
#77
دوستان کسی چک نکرد سازه رو ؟

من یکم تعییرات اعمال کردم و بادبند اضافه کردم.
دریفت همچنان بالاست ولی تعدادی از مقاطع از قرمز به بنفش تغییر کردن.

دوستان بنده رو مورد لطف قرار بدین.
اینم فایل جدید :


فایل‌(های) پیوست شده
.rar   Final 2.rar (اندازه: 118.52 KB / تعداد دفعات دریافت: 12)
پاسخ
#78
سلام دوست عزیز من سازه رو چک کردم اما چون پلان معماری سازه رو نداشتم جایگذاری مهار بند برام سخت هست لطف کنید پلان چیدمان پارکینگ و پلان معماری طبقات را قرار دهید.شاید نیاز به تعویض سیستم مهار بندی باشد مثلا دیوار برشی.در ضمن برای مهار فشار خاکهای همسایه از چه سیستمی میخواهید استفاده کنید؟چرا در ترکیب بارهای طراحی اثری از بارهای دینامیکی نیست؟دریفت سازه شما با وضعیت موجود کنترلش سخته اگه پلانهای معماری را قرار دهید برای دانلود خیلی خوب است موفق باشید.
گروه آموزشی پولاد سازه در تلگرام
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم

موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده


پاسخ
#79
(1392/10/30 ، 11:39 عصر)siamak_meybodi نوشته است: سلام دوست عزیز من سازه رو چک کردم اما چون پلان معماری سازه رو نداشتم جایگذاری مهار بند برام سخت هست لطف کنید پلان چیدمان پارکینگ و پلان معماری طبقات را قرار دهید.شاید نیاز به تعویض سیستم مهار بندی باشد مثلا دیوار برشی.در ضمن برای مهار فشار خاکهای همسایه از چه سیستمی میخواهید استفاده کنید؟چرا در ترکیب بارهای طراحی اثری از بارهای دینامیکی نیست؟دریفت سازه شما با وضعیت موجود کنترلش سخته اگه پلانهای معماری را قرار دهید برای دانلود خیلی خوب است موفق باشید.

سلام مهندس.همش منتظرم کی میایید بالاخره !

برای مهار خاک دیوار 35 سانتی دور تا دور سازه در طبقه زیر زمین.
بارهای دینامیکی رو وارد کردم و دریفت مجاز شد.(اختلاف ناچیزی مونده.درحد 0.001)
از نظر اقتصادی دیوار برشی هزینه بر نیست ؟ متاسفانه کارفرما زیاد به فکر جیبشه :دی.به نظرتون چقدر فرق معامله میشه ؟

اینم فایلی که با اصلاحات انجام دادم.
ممنون میشم اینو هم ببینید و نظر بدین.

یک دنیا ممنون


فایل‌(های) پیوست شده
.rar   F4.rar (اندازه: 127.24 KB / تعداد دفعات دریافت: 10)
پاسخ
#80
سلام
من یه چیزی تو فایلتون دیدم که واقعا دلیلش رو نفهمیدم! در نمای آکس 5 مهاربند واگرا رو چطوری از روی ستون رد کردید؟؟؟!!!
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  کنترل و طراحی دیوار برشی در ایتبس 19 SHAKIBA-am 0 203 1402/5/8 ، 03:15 صبح
آخرین ارسال: SHAKIBA-am
  نحوه طراحی سازه فولادی که هم دارای سقف تیرچه بلوکی و هم دارای سقف کامپوزیت میباشد! sasan.ce 1 1,258 1402/4/20 ، 05:32 عصر
آخرین ارسال: Ali.mo.1380
  فشرده سازی مقاطع فولادی در etabs chili 13 16,403 1401/6/22 ، 11:58 صبح
آخرین ارسال: miladjk1374
  عدم ترسیم دمبلی های اطراف دیوار برشی amiri.kwpa 0 438 1401/6/19 ، 12:26 عصر
آخرین ارسال: amiri.kwpa
  مشاهده نتایج طراحی در فایل ذخیره شده ایتبس M_Fzl 1 764 1401/6/11 ، 02:55 عصر
آخرین ارسال: satyashakti
  معرفی ترکیب بارهای طراحی سازه فولادی به روش LRFD KONKORKONKOR 5 7,429 1400/8/19 ، 09:51 عصر
آخرین ارسال: aryian
  رفع مشکل صادر کردن فایل فولادی برای سازه نگار9 SK1970 1 914 1400/6/28 ، 12:02 عصر
آخرین ارسال: SK1970
  Etabs 2016 رد شدن پروژه از کنترل سازه Amirhossin718 0 1,160 1399/12/19 ، 07:47 عصر
آخرین ارسال: Amirhossin718
  مشکل عدم نمایش تکیه گاهها در فایل ایتبز aliagha007 0 1,105 1399/6/12 ، 08:52 عصر
آخرین ارسال: aliagha007
  مشکل در Import کردن فایل E2K علی بهنیا 0 1,124 1399/5/4 ، 09:38 صبح
آخرین ارسال: علی بهنیا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان