1392/10/30 ، 12:41 صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/10/30 ، 12:44 صبح، توسط کیوان بابایی.)
قسمت اول که عموما ضریب زلزله با پریود تحلیل استفاده می شود . ولی با تیک زدن انالیز قسمت دینامیکی می توان پریود اصلی را برداشت نمود و از حداکثر پریود برای محاسبه ضریب زلزله استفاده نمود .
در مورد پیشنهاد دوم که عموما باید جوابگو باشد افزایش سایز تیرها می باشد و به موازات آن ستونها و یا افزایش تعداد مهاربند در دهانه ها. ( عموما در سازه مهاربندی نباید مشکل دریفت باشد ممکن است کنترل شما اشتباه صورت گیرد )
سلام مجدد.
طراحی رو هم انجام دادم.
3 مشکل عمده دیدم.
1. Drift همچنان بالاتر از حد مجازه.نمیدونم چکارش کنم ؟
2. تعداد 34 عضو جواب ندادن ! که 27 تاش ستون - 5بادبند واگرا و 2 بادبند همگرا .موندم مقاطع بالاتر از این اقتصادی هست یا نه ؟
3. مشکل دیگه اینه که تیرهای متصل به بادبندهای واگرا طراحی نشدن !
فایل نهایی رو هم پیوست میکنم.
از دوستانی که کمک کردن از جمله مهندس میبدی و بابایی و دوستانی که کمک خواهند بسیار بسیار سپاسگذارم.
پروژه اول این مشکلاتو داره.
(1392/10/30 ، 11:29 صبح)کیوان بابایی نوشته است: سلام
من پروژه شما را چک نکردم اما لازم دانستم تا یان موارد را برای شما بیان کنم .
- بازبینی فایل طراحی از موارد ( ضریب زلزله ، ترکیبات بارگذاری ، محاسبه و اعمال دقیق بارگذاری خطی و سطحی )
- تهیه اتوسلکت از مقاطع اجرایی به صورت تقویت شده با ورق و یا بدون ورق و به صورت محدود . در سه لیست مجزا
- تنظیمات طراحی برای برنامه
- خارج ساختن از حالت اتوسلکت ، اجرایی کردن مقاطع ، تحلیل دوباره سپس کنترل دریفت سازه
پاینده باشید
با تشكر مهندس كه هميشه به من لطف داشتين.
مهندس تقريبا تمام اين كارهارو چند بار انجام دادم.
به نتيجه اي نرسيدم كه دليلش مسلط نبودن كامله.
اگه براتون مقدوره لطف كنيد و پروژه رو چك كنيد.
مرسي
سلام دوست عزیز من سازه رو چک کردم اما چون پلان معماری سازه رو نداشتم جایگذاری مهار بند برام سخت هست لطف کنید پلان چیدمان پارکینگ و پلان معماری طبقات را قرار دهید.شاید نیاز به تعویض سیستم مهار بندی باشد مثلا دیوار برشی.در ضمن برای مهار فشار خاکهای همسایه از چه سیستمی میخواهید استفاده کنید؟چرا در ترکیب بارهای طراحی اثری از بارهای دینامیکی نیست؟دریفت سازه شما با وضعیت موجود کنترلش سخته اگه پلانهای معماری را قرار دهید برای دانلود خیلی خوب است موفق باشید.
گروه آموزشی پولاد سازه در تلگرام آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم
موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده
(1392/10/30 ، 11:39 عصر)siamak_meybodi نوشته است: سلام دوست عزیز من سازه رو چک کردم اما چون پلان معماری سازه رو نداشتم جایگذاری مهار بند برام سخت هست لطف کنید پلان چیدمان پارکینگ و پلان معماری طبقات را قرار دهید.شاید نیاز به تعویض سیستم مهار بندی باشد مثلا دیوار برشی.در ضمن برای مهار فشار خاکهای همسایه از چه سیستمی میخواهید استفاده کنید؟چرا در ترکیب بارهای طراحی اثری از بارهای دینامیکی نیست؟دریفت سازه شما با وضعیت موجود کنترلش سخته اگه پلانهای معماری را قرار دهید برای دانلود خیلی خوب است موفق باشید.
سلام مهندس.همش منتظرم کی میایید بالاخره !
برای مهار خاک دیوار 35 سانتی دور تا دور سازه در طبقه زیر زمین.
بارهای دینامیکی رو وارد کردم و دریفت مجاز شد.(اختلاف ناچیزی مونده.درحد 0.001)
از نظر اقتصادی دیوار برشی هزینه بر نیست ؟ متاسفانه کارفرما زیاد به فکر جیبشه :دی.به نظرتون چقدر فرق معامله میشه ؟
اینم فایلی که با اصلاحات انجام دادم.
ممنون میشم اینو هم ببینید و نظر بدین.