امتیاز موضوع:
  • 77 رأی - میانگین امتیازات: 3.04
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار پیرامون دانشگاه های پردیس
#1

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز:

ایجاد 20 رشته جدید تحصیلات تکمیلی در پردیس دانشگاه شهید چمران/دلیل جذب پایین دانشجوی خارجی
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91103017807
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲
abdolvahed mirzazadeh-6-19.jpg

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در رابطه با برنامه دانشگاه برای توسعه روابط بین‌الملل، ایجاد پردیس و برنامه‌ای برای ایجاد پردیس بین‌الملل و جذب دانشجوی خارجی، گفت: مجوز ایجاد 20 رشته جدید تحصیلات تکمیلی در پردیس دانشگاه جذب شده است.

دکتر حسن مروتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: ما زمانی می‌توانیم از کشورهای دیگر دانشجو جذب کنیم که ظرفیت خالی داشته باشیم؛ در حالی که اکنون صندلی‌های دانشگاه‌های ما مشتاقان داخلی دارند، بنابراین ارجحیت نیز با آن‌ها است.

وی ادامه داد: ما یک دانشگاه علوم دریایی داریم که نمی‌تواند تنها خاص استان خوزستان باشد؛ چرا که رشته‌های این دانشگاه در همه دانشگاه‌های کشور وجود ندارند و ما باید از سراسر کشور دانشجو بپذیریم. ما در دانشگاه شهید چمران در چهار رشته علوم آب، کتابداری، مدیریت آموزشی و بیماری‌های گاومیش قطب هستیم. در عین حال عمده‌ترین همسایه ما کشور عراق است که تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از دانشگاه‌های این کشور به ویژه دانشگاه بصره امضا کرده‌ایم.

وی با اشاره به روابط علمی دانشگاه با دانشگاه‌های عراق، تصریح کرد: علی‌رغم حضور 20 هزار دانشجو و 4000 عضو هیات علمی در دانشگاه بصره، عملا آموزش عالی در عراق به صورت کیفی وجود ندارد، بنابراین ارتباط با این کشور سود خاصی برای ما نخواهد داشت، اما با این وجود علی‌رغم خواهان زیادی که در داخل کشور برای دانشگاه شهید چمران وجود دارد، در تحصیلات تکمیلی سعی کرده‌ایم که به این کشور کمک کنیم. دانشجویانی را از این کشور در دانشگاه جذب کرده‌ایم و همچنین فرصت‌های مطالعاتی و کارهای آزمایشگاهی را برای اساتید آنها فراهم کرده‌ایم، اما با توجه به پر بودن ظرفیت دانشگاه شهید چمران و مهم‌تر از آن کم تحرکی خود کشور عراق، حجم این همکاری‌ها قابل توجه نیست.

مروتی در خاتمه با اشاره به برنامه دانشگاه برای گسترش تحصیلات تکمیلی، اظهار کرد:‌ در حال حاضر در دانشگاه شهید چمران 45 رشته دکتری و 96 رشته کارشناسی ارشد داریم. همچنین پردیس جدید دانشگاه‌ را راه‌اندازی کرده‌ایم که در این پردیس 22 رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکتری دانشجو پذیرش می‌شود و موافقت اولیه را برای ایجاد 10 رشته کارشناسی ارشد و 10 رشته دکتری جدید گرفته‌ایم.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71448
پاسخ
#2

رییس پردیس ارس دانشگاه تهران اعلام کرد:

جزییات پذیرش دانشجو در پردیس ارس دانشگاه تهران/ارایه وام به دانشجویان و عدم افزایش شهریه
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91110804890
یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴
image_gallery1.jpg

رییس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران با تشریح شرایط پذیرش دانشجوی ایرانی و غیرایرانی در پردیس ارس دانشگاه تهران،‌ از ارائه وام تا سقف پنج میلیون تومان توسط بانک‌های محلی منطقه آزاد ارس به دانشجویان این پردیس خبر داد.

دکتر محمد حسین امید رییس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدا با بیان اینکه پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران از دو سال پیش با پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد، سه هدف اصلی راه‌اندازی این پردیس را پاسخگویی به نیازهای جوانان در داخل و جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور، جذب دانشجوی خارجی و در نهایت بازگرداندن دانشجویان ایرانی خارج از کشور به داخل عنوان کرد.

شیوه پذیرش دانشجو در پردیس ارس دانشگاه تهران

وی شیوه پذیرش دانشجو در پردیس ارس دانشگاه تهران را به دو صورت پذیرش در آزمون سراسری و یا ازطریق سوابق تحصیلی عنوان کرد و گفت: پذیرش داوطلبان در پردیس ارس ابتدا از میان دانشجویانی که از طریق سازمان سنجش معرفی می شوند صورت می گیرد و چنانچه ظرفیت پذیرش در رشته‌ای تکمیل نشود، برای تکمیل ظرفیت از طریق بررسی سوایق تحصیلی در قالب شیوه نامه مصوب، پذیرش صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پذیرش در پردیس ارس دانشگاه تهران بیشتر در رشته‌های پرمتقاضی است، به پذیرش نزدیک به 800 دانشجوی کارشناسی ارشد طی دو سال گذشته در این پردیس اشاره کرد و گفت: از میان افراد پذیرفته شده تاکنون حدود 15 نفر دانش آموخته شده‌اند.

وی گفت: در آخرین نظرسنجی صورت گرفته از حدود 800 دانشجوی پردیس ارس، بیش از 40 درصد اعلام کرده‌اند که اگر این پردیس نبود برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌رفتند.

نحوه جذب دانشجوی خارجی در پردیس ارس

امید درخصوص هدف دیگر راه‌اندازی پردیس مبنی بر جذب دانشجویان خارجی گفت: آمادگی‌های لازم در این زمینه را کسب کرده‌ایم و تاکنون به تعدادی متقاضی خارجی پذیرش داده‌ایم اما به دلیل برخی مشکلات روادید این متقاضیان هنوز موفق به شروع دوره خود در ارس نشده‌اند.

بررسی 100 پرونده انتقال دانشجوی ایرانی از خارج به پردیس ارس

وی درباره دیگر هداف پردیس مبنی برتلاش جهت بازگرداندن دانشجویان ایرانی خارج از کشور به داخل، با بیان اینکه در این زمینه تقاضاهای داوطلبان بیشتر برای تحصیل در مقطع دکتراست، گفت: اخیرا با کسب مجوز از وزارت علوم، پردیس ارس نسبت به پذیرش دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل درخارج اقدام کرده است که در این رابطه طی سه ماه گذشته نزدیک به 100 پرونده به پردیس ارسال شده است.

شرایط انتقال دانشجویان ایرانی دکتری خارج از کشور

رییس پردیس ارس دانشگاه تهران شرایط انتقال دانشجویان ایرانی دکتری خارج از کشور به این پردیس را مطابق آیین نامه‌های مصوب وزارت علوم عنوان کرد و گفت: براین اساس دانشجویانی که دو نیمسال خود را در یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا گذرانده باشند می‌توانند درخواست خود را جهت بررسی به پردیس ارس ارسال کنند.

به گفته وی، تاکنون حدود 25 درصد از تقاضاهای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور مورد موافقت اولیه قرار گرفته و این دسته از متقاضیان در مرحله مصاحبه قرار دارند. این دانشجویان از کشورهای مختلف از جمله انگلستان، مالزی و کشورهای آسیای میانه همچون آذربایجان، ترکیه و تاجیکستان هستند.

رییس پردیس ارس دانشگاه تهران اظهارکرد: پردیس ارس در بهمن ماه سال جاری در حدود 10 رشته و در مهر ماه سال آینده در اغلب رشته‌ها در مقطع دکتری پذیرش دانشجو خواهد داشت.

بیش از 90 درصد اعضای هیات علمی پردیس ارس از دانشگاه تهران هستند

امید در خصوص وضعیت هیات علمی پردیس ارس نیز گفت: بیش از 90 درصد اعضای هیات علمی پردیس ارس از دانشگاه تهران هستند و 10 درصد مابقی نیز از اساتید دانشگاه‌های هم جوار دعوت به همکاری می‌شود.

60 درصد دانشجویان پردیس بومی هستند

وی با بیان اینکه به دلیل موقعیت مکانی پردیس ارس، 60 درصد دانشجویان آن بومی هستند، اظهارکرد: با توجه به اینکه هزینه تحصیل در ارس نسبت به سایر پردیس‌های دانشگاهی، بویژه برای دانشجویان بومی کمتر است، از قشرهای درآمدی مختلف نیز پذیرش دانشجو داریم.

هزینه تحصیل در پردیس ارس

وی هزینه تحصیل در پردیس ارس در مقطع کارشناسی ارشد را به طور میانگین ترمی چهار میلیون تومان عنوان کرد و گفت: شهریه پردیس ارس با وجود افزایش هزینه‌ها، تا کنون افزایشی نداشته است.

به گفته رییس پردیس ارس دانشگاه تهران، نفرات اول تا سوم هر رشته به ترتیب 20، 15 و 10 درصد و افراد مقیم منطقه آزاد که دارای کارت ارسوندی باشند و نیز ایثارگران از 15 درصد تخفیف شهریه برخوردار هستند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71189
پاسخ
#3


شرایط پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در پردیس‌های دانشگاهی
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91112313543
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳
ERF_2451.jpg

مدیرکل دفتر گسترش وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری شرایط پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در پردیس‌های دانشگاهی را تشریح کرد.

دکتر ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه پذیرش دانشجو برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی صرفا ازطریق شرکت و قبولی داوطلبان در آزمون امکان پذیر است، گفت: در این میان داوطلبان دوره‌های کارشناسی ارشد برای ورود به این دوره‌ها باید یا از طریق آزمون سراسری و یا از طریق آزمون اختصاصی دانشگاه زیر نظر سازمان سنجش، پذیرش شوند.

وی اضافه کرد: همچنین پردیس‌های دانشگاهی برای پذیرش دانشجو در دوره دکتری صرفا باید از طریق آزمون نیمه‌متمرکز دکتری اقدام کنند و حتی اجازه برگزاری آزمون اختصاصی زیر نظر سازمان سنجش برای پذیرش را ندارند.

وی در خصوص مدارک تحصیلی دانشجویانی که پذیرش آنها در پردیس‌ها بدون رعایت مقررات ذکر شده و بدون آزمون بوده است نیز گفت: مدارک این دسته از داوطلبان از نظر وزارت علوم غیر رسمی و فاقد امکان ارزشیابی است.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71189
پاسخ
#4

آخرین وضعیت «شعب علوم‌ و تحقیقات»در گفت‌و‌گو با خسرو دانشجو؛

عنوان «پردیس» از مدارک فارغ‌التحصیلان شعب علوم و تحقیقات حذف شد
» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي
کد خبر: 91112515197
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
1-1821.jpg

رییس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در پی نگرانی‌های برخی از فارغ‌التحصیلان شعبات علوم و تحقیقات نسبت به درج عنوان «پردیس» در مدارک خود، گفت: عنوان «پردیس» از مدارک فارغ‌التحصیلان این شعبات حذف شد.

دکتر خسرو دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آخرین وضعیت رشته‌ها و شعبات علوم و تحقیقات در سراسر کشور، اظهار کرد: در گذشته نگرانی‌هایی در خصوص اعتبار مدارک دانشجویانی که در شعبات علوم و تحقیقات تحصیل می‌کردند، وجود داشت که هم اکنون این مسایل مرتفع شده‌اند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که واحد علوم و تحقیقات تهران به عنوان مادر علوم و تحقیقات‌های کشور از امکانات خوبی برخوردار است و وزارت علوم نیز توجه ویژه‌ای به آن دارد، همانگونه که وزارت علوم اذعان دارد که امکانات خوبی در علوم و تحقیقات تهران گرد آمده است، اما با این وجود میان کارشناسان وزارت علوم در ارتباط با شعبات متعدد خارج از تهران این واحد، بحث‌های زیادی وجود داشت.

وی با بیان اینکه در ابتدای تاسیس این شعبات، سوالاتی متعددی در مورد آنان مطرح بود، گفت: در ابتدا بر سر این موضوع بحث بود که آیا از نظر وزارت علوم، مدارک فارغ‌التحصیلان علوم و تحقیقات شهرستان‌ها اعتبار دارد و یا اینکه شعبات و رشته‌های آن‌ها چه زمانی از شورای گسترش وزارت علوم مجوز گرفته‌اند؟

دانشجو با تاکید بر اینکه بر اساس قانون ایجاد رشته و شعب باید با مجوز شورای گسترش وزارت علوم باشد، تصریح کرد: البته در گذشته به صورت فرمایشی تعدادی شعب در کل کشور شکل گرفته بود، هر چند هدف‌گذاری بنده در ابتدای فعالیت به این سمت بود که 42 شعبه علوم و تحقیقات تعیین و تکلیف شود تا از این طریق تکلیف قانونی آنها نیز روشن شود.

واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

اقدامات صورت گرفته برای تعیین تکلیف شعبات علوم و تحقیقات

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تعیین تکلیف این شعب، افزود: در این راستا با همکاری مسوولان وزارت علوم این مشکل را پشت سر گذاشتیم، در این راستا توانستیم بر اساس استانداردهای ترسیم شده، برای 1530 رشته‌ای که عمدتا در مقطع کارشناسی ارشد بودند، مجوز موقت اخذ کنیم، هر چند برای برخی از رشته‌ها نیز به ما فرصت سه ساله برای کسب استانداردها داده شد.

شرایط تعیین شده برای اخذ استاندارد در شعب علوم و تحقیقات

رییس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به شرایط لازم برای کسب استانداردها، با بیان اینکه باید در حداقل زمان ممکن اساتید این رشته‌ها را به عنوان عضو هیات علمی رسمی آن واحد تامین کنیم، اظهارکرد: در گذشته از اعضای هیات علمی تهران و مراکز دیگر به عنوان استادپروازی استفاده می‌شد، ولی هم‌اکنون وزارت علوم بسیار تاکید دارد که نباید همه اساتید یک شعبه، استادپروازی باشند و هر واحد باید اعضای هیات علمی رسمی خود را داشته باشند تا بتوانند در ساعاتی در اختیار دانشجویان باشند، به ویژه در دوره تحصیلات تکمیلی که پژوهش‌محور است.

خسرو دانشجو افزود: دومین شرط اخذ مجوز موقت این بود که امکانات حداقلی چون زمین و ساختمان مورد نیاز تامین شود که خوشبختانه با **** کردن امکانات واحدهای دانشگاهی، این مهم محقق شد، به گونه‌ای که توانستیم واحدهای دانشگاهی، آزمایشگاه، کلاس‌های درس و کارگاه مختص واحدهای علوم و تحقیقات را تجهیز کنیم.

انتشار فراخوان برای جذب هیات علمی در پردیس‌های علوم و تحقیقات

وی با تاکید بر اینکه امکانات سخت‌افزاری این شعبات فراهم شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز فراخوانی برای جذب اعضای هیات علمی جدید منتشر کرده‌ایم که قدم موثری در این زمینه برداشته شده است، بنابراین در حال حاضر نه تنها عقب افتادگی نداریم، بلکه فکر می‌کنیم اگرچه تا مهر 93 برای تامین استانداردها مهلت داریم، ولی در مهر 92 شرایط را فراهم خواهیم کرد.

خسرو دانشجو

دلایل نامگذاری شعبات علوم و تحقیقات با عنوان "پردیس"

دانشجو در خصوص دلایل نامگذاری شعبات علوم و تحقیقات با عنوان "پردیس"، گفت: مجموعه‌های دانشگاهی تحت نام‌های مختلفی فعالیت می‌کنند ولی از آنجاکه واحد دانشگاهی باید همه فعالیت‌هایش به صورت مستقل انجام شود و در حال حاضر این شعبات از اساتید و امکانات واحدهای همجوار استفاده می‌کنند، بنابراین واحد مستقل نیستند؛ بلکه مجموعه‌ای علمی است که در مجاورت مجموعه همجوار خود فعالیت می‌کند و تا مهر 93 نیز مجاز است که از امکانات آن واحدها استفاده کند.

وی ادامه داد: بنابراین با مشورت مسوولین وزارت علوم و قانونی کردن فعالیت، این شعبات تحت عنوان "پردیس" نامگذاری شدند تا تحت این نام تا زمانی که به استقلال برسند و ما بتوانیم این استقلال را به مسوولین وزارت علوم ارائه کنیم، فعالیت کنند، در آن زمان همانند مابقی دانشگاه‌ها که در لوای قانون فعالیت علمی دارند، ما هم می‌توانیم درخواست کنیم که پردیس به واحد علوم و تحقیقات تبدیل شود.

وضعیت اعتبار مدارک فارغ‌التحصیلان پردیس‌ها

دانشجو در خصوص وضعیت اعتبار مدارک فارغ‌التحصیلان این پردیس‌ها نیز گفت: هیچ تفاوتی میان فارغ‌التحصیل واحد دانشگاهی با پردیس دانشگاهی وجود ندارد، اما با این وجود وقتی حساسیت ویژه‌ای میان دانشجویان این پردیس‌ها ایجاد شد هر چند از نظر قانونی حساسیت واردی نیست، ولی برای احترام به نقطه نظرات دانشجویان، اصلاحیه‌ای صادر شد که بر اساس آن عنوان "پردیس" از مدارک فارغ‌التحصیلان پردیس‌های علوم و تحقیقات سطح کشور حذف شد.

رییس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در خاتمه تصریح کرد: به عنوان مثال اگر دانشجویی در دوره کارشناسی ارشد در پردیس علوم و تحقیقات سمنان فارغ‌التحصیل شود، در مدرک وی «دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات واحد سمنان» ذکر می‌شود؛ چرا که پردیس مذکور زیر مجموعه آن واحد فعالیت می‌کند، همچنین برای فارغ‌التحصیلانی که در مدارک موقت آنان لفظ "پردیس" ذکر شده است در دانشنامه آنان این لفظ حذف می‌شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71201



پذیرش 500 دانشجو در پردیس قم دانشگاه فرهنگیان
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91112515061
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸

سرپرست پردیس پسران آیت‌الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان از پذیرش 500 دانشجوی کارشناسی پیوسته دختر و پسر در رشته‌های آموزش ابتدایی، الهیات و معارف اسلامی، مشاوره و راهنمایی، ادبیات عرب و زیست شناسی در قم خبر داد.

حجت الاسلام سیدجواد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، با اعلام این خبر افزود: امسال استان قم در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز 650 دانشجو در 13 رشته دبیری مورد نیاز آموزش و پرورش از بین فرهنگیان دانشجو پذیرفته که مشغول به تحصیل هستند.

وی به پذیرش دانشجو در مراکز پردیس‌ها در کشور اشاره و ابراز کرد: دانشگاه فرهنگیان در سال جاری بیش از 23 هزار دانشجوی پسر و دختر در رشته‌های مختلف در مقطع کارشناسی پیوسته و بیش از 36 هزار دانشجو - معلم در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرش کرده است.

سرپرست پردیس پسران آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان در سالجاری برای تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در 5 رشته از شورای عالی گسترش وزارت علوم مجوز دریافت کرده است.

به گفته حسنی؛ براساس قانون تعهد به خدمت دانشجویان شاغل به تحصیل در پردیس دانشگاه ویژه فرهنگیان بصورت آزمایشی در استخدام آموزش و پرورش خواهند بود.

وی در ادامه همچنین گفت: دانشگاه فرهنگیان از سال 91 بصورت کامل اجرایی گردید و اساسنامه آن نیز در شورای عالی ****** فرهنگی تصویب شده است.

حجت الاسلام حسنی، به اهداف تشکیل و راه‌اندازی پردیس دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: پردیس دانشگاه ویژه فرهنگیان تعلیم و تربیت نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش کشور در سطوح مختلف اعم از مدیریت، دبیران، آموزگاران و سایر نیروهای مورد نیاز سازمان را برعهده دارد.

سرپرست پردیس پسران آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان، ویژگی پردیس دانشگاه فرهنگیان استان قم را تفکیک جنسیت و جدایی مراکز آموزشی خانم ها و آقایان عنوان کرد و گفت: تاکید ما بر این موضوع است که در پردیس حضرت معصومه(س) از کادر آموزشی خانم استفاده شود.

حجت الاسلام حسنی ادامه داد: وظیفه این دانشگاه تربیت معلم برای نظام اسلامی است که دانشگاه فرهنگیان این کار را با معیارهای تعلیم و تربیت اسلامی انجام می‌دهد.

انتهای پیام

پاسخ
#5


آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان پردیس دانشگاه شهید بهشتی
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91112816941
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
388-1.jpg

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان پردیس دانشگاه شهید بهشتی از امروز شنبه 28 بهمن ماه آغاز شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پذیرفته‌شدگان رشته‌های اقتصاد، حسابداری - آموزش الکترونیک، حسابداری، میکروبیولوژی، جغرافیا- برنامه ریزی شهری، حقوق بین‌الملل، حقوق تجارت بین‌الملل، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق محیط زیست، حقوق مالکیت فکری، حقوق اقتصادی، روانشناسی خانواده درمانی، مدیریت آموزشی‌، مدیریت اجرایی، مدیریت بازرگانی،‌ مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات - آموزش الکترونیکی، مدیریت مالی، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار - آموزش الکترونیکی، مهندسی برق گرایش الکترونیک، مهندسی برق گرایش قدرت، مهندسی برق گرایش مخابرات، مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار، مشاوره خانواده، آموزش زبان انگلیسی و ادبیات زبان انگلیسی می‌توانند به سایت http://golestan.sbu.ac.ir مراجعه نمایند و نسبت به پرداخت شهریه ثابت طبق راهنمای مندرج در وب سایت اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام، اسکن عکس پرسنلی با حجم حداکثر 30kb، اسکن کارت ملی، صفحه اول شناسنامه، سایر صفحات شناسنامه در صورت داشتن توضیحات و اسکن کارت پایان خدمت با حجم حداکثر 100kb و اسکن دیگر مدارک با حجم حداکثر 250kb می‌باشد.

همچنین پذیرفته‌شدگان در دو یا چند رشته می‌توانند تنها در یک رشته که به صورت پیش فرض در سیستم آموزش برای آن‌ها لحاظ گردیده است، ثبت‌نام غیر حضوری انجام دهند و در زمان ثبت‌نام حضوری بین رشته‌های پذیرفته شده، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است که در صورت عدم ثبت‌نام پذیرفته شدگان در هر رشته در بازه زمانی تعیین شده، به افراد ذخیره در آن رشته به ترتیب اولویت برای ثبت‌نام اطلاع داده خواهد شد.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71448
پاسخ
#6

در شورای گسترش آموزش عالی انجام شد:

تصویب 14 رشته جدید دکتری/انتقال پردیس دانشگاه امیرکبیر از قشم به تهران
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91120100620
سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
77.png

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با ایجاد 14 رشته مقطع دکتری در دانشگاه‌های کشور موافقت کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، شورای گسترش آموزش عالی با تاسیس رشته‌های مقطع دکتری زبان و ادبیات عرب در دانشگاه شهید بهشتی، زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات عرفانی در دانشگاه اصفهان، تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی و سیاستگذاری علم و فناوری در دانشگاه مازندران، تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی در دانشگاه شهید چمران اهواز و زبان و ادبیات عرب در دانشگاه اراک موافقت نمود.

همچنین این شورا ایجاد رشته‌های مقطع دکتری ریاضی گرایش جبر زمینه گراف در نوبت دوم در دانشگاه تفرش، بیماری شناسی گیاهی در دانشگاه کردستان، علوم خاک در دانشگاه شهید باهنر کرمان، تکثیر و پرورش آبزیان و شیلات گرایش تولید و بهره‌برداری در دانشگاه هرمزگان پردیس قشم ، حقوق عمومی و مدیریت آموزشی در دانشگاه امام صادق (ع) را تصویب کرد.

براساس این گزارش شورای گسترش آموزش عالی با ارتقاء آموزشکده فنی و مهندسی اسفراین به مجتمع آْموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین و انتقال پردیس دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از قشم به شهر تهران موافقت قطعی به عمل آورد.

انتهای پیام



جزییات پذیرش دانشجوی ارشد مجازی در پردیس قم و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91120100100
سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۸
tehran.png

پردیس قم و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد مجازی برای نیمسال دوم سال تحصیلی 92- 91 دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، پردیس قم و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، برای نیمسال دوم سال تحصیلی 92-1391 از بین داوطلبان واجد شرایط و علاقمند به تحصیل که حداقل دارای سه سال سابقه کاری در بخش دولتی یا خصوصی باشند، از طریق برگزاری آزمون اختصاصی ورودی با نظارت سازمان سنجش و همچنین بررسی سوابق تحصیلی و مصاحبه حضوری به شیوه آموزش محور دانشجوی مجازی می‌پذیرد.

متقاضیان حداکثر تا 9 اسفند برای انجام ثبت‌نام مهلت دارند و طی آن آزمون کتبی در پردیس قم 11 اسفند و آزمون کتبی در دانشکده کارآفرینی 17 اسفند برگزار می‌شود.

با توجه به امکان انتخاب حداکثر 10 رشته گرایش در یک زیرگروه توجه به برخی موارد ضروری است: بر این اساس هر داوطلب می تواند حداکثر در 10 رشته گرایش در یک زیر گروه در پردیس/دانشکده و با واریز 800 هزار ریال شرکت کند، در صورت پذیرش نهایی فقط تحصیل در یک رشته امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، پذیرش دانشجو در دوره های الکترونیکی بر اساس امتیاز نهایی داوطلب که شامل امتیاز حاصل از آزمون کتبی (50درصد) ، سوابق پژوهشی و اجرایی (30 درصد) ، معدل مقطع کارشناسی (20 درصد) و مشروط به احراز کسب 25 نمره از 50 نمره آزمون کتبی صورت خواهد گرفت ، لازم بذکر است دو برابر ظرفیت پذیرش در هر رشته دعوت به مصاحبه خواهند شد اسامی پذیرفته شدگان نهایی، پس از مرحله مصاحبه اعلام خواهد شد.

شرایط ثبت نام داوطلب

داوطلب باید طبق مقررات وزارت علوم منعی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور نداشته باشد، همچنین به دانشجویان دوره آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) معافیت تحصیلی از سوی حوزه نظام وظیفه تعلق می گیرد.

داوطلب دوره‌های کارشناسی‌ ارشد هنگام ثبت‌نام الکترونیکی، باید دارای مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم باشد، داشتن 3 سال سابقه کار دولتی یا خصوصی با ارائه مدرک معتبر برای کلیه داوطلبین الزامی است.

همچنین هریک از داوطلبان متقاضی سهمیه شاهد و ایثارگر، در صورت تمایل و کسب ٨٠ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده می‌توانند با ارائه مدارک معتبر مربوط، متقاضی استفاده از سهمیه مذکور شوند. ضمنا ٢٠ درصد کل ظرفیت مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر است.

بر اساس این گزارش، اتباع خارجی مقیم ایران در صورت داشتن شرایط وزارت کشور و وزارت علوم و با هماهنگی دفتر امور دانشجویان خارجی می‌توانند در آزمون ثبت‌نام کنند.

نحوه پذیرش دانشجوی دوره‌های آموزش مجازی

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس امتیاز نهایی داوطلب که شامل امتیاز حاصل آزمون کتبی (50 درصد) سوابق پژوهشی و اجرایی (30 درصد)، معدل (20 درصد) و مشروط به احراز کسب (25) نمره از (50) نمره آزمون کتبی است، صورت خواهد گرفت.

بر این اساس، حداقل معدل برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد، 12 است، همچنین برای دانشجویان دوره‌های مجازی، امکان انتقال و تغییر رشته وجود ندارد.

گفتنی است، برای پذیرش دانشجو در این دوره‌ها شرط سنی وجود ندارد و تحصیل همزمان در دو رشته مجازی در دانشگاه تهران مجاز نمی‌باشد.

اعلام داوطلبی و ثبت‌نام الکترونیکی

هزینه اعلام داوطلبی و شرکت در آزمون مبلغ 800 هزار ریال است که باید به حساب غیرقابل برداشت پردیس قم و دانشکده کارآفرینی و فقط از طریق پرداخت الکترونیکی واریز شود.

پردیس قم : (بانک تجارت – شعبه شهرک امام حسن قم به شماره حساب 1532065638)

دانشکده کارآفرینی : بانک تجارت – شعبه اردیبهشت 135861669

برای ثبت‌نام الکترونیکی و اطلاع از مراحل، زمان‌بندی و مدارک مورد نیاز به پایگاه اینترنتی دانشگاه تهران تحت آدرس http:/.ut.ac.ir مراجعه کنید.

شرایط تحصیل

برای تحصیل در دوره‌های مجازی آشنایی با مفاهیم پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و مهارت در کار با سامانه آموزش الکترونیکی الزامی است. لازم است مدارک مربوط به گذراندن دوره های فوق ( واژه پردازی – اینترنت – مفاهیم پایه و فناوری اطلاعات – کار باسیستم عامل ) را در زمان ثبت‌نام نهایی و تشکیل پرونده توسط دانشجویان، تحویل پردیس دانشکده‌های ذیربط شود. در غیر اینصورت پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره‌های مذکور تا پایان نیمسال اول هستند.

محتوای الکترونیکی دروس فقط تحت وب قابل دسترسی است. لذا پذیرفته‌شدگان نهایی باید شخصاًَ نسبت به تهیه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز، برای اتصال به شبکه اینترنت، با هزینه شخصی، مطابق مشخصات فنی مورد تایید دانشگاه تهران اقدام کنند.

امتحانات پایان هر نیمسال تا اطلاع ثانوی به صورت حضوری در محل پردیس / دانشکده‌های مربوطه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نظر به ماهیت آموزش مجازی به دانشجویان این دوره ها، تسهیلات رفاهی دانشجویان دوره‌های حضوری از قبیل وام دانشجویی، خوابگاه، استفاده از رستوران دانشجویی، سرویس ایاب و ذهاب و امثالهم تعلق نمی‌گیرد.

شهریه دوره‌های مجازی

به گزارش ایسنا، شهریه هر دوره شامل دو بخش ثابت و متغیر است و شهریه ثابت هر دوره بر اساس سال پذیرش دانشجو تعیین می‌شود و تا پایان همان دوره تغییر نمی‌کند.

میزان شهریه متغیر بر اساس نوع و تعداد واحد‌های اخذ شده در هر نیمسال محاسبه و در ابتدای هر سال تحصیلی متناسب با نرخ تورم بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه تهران تعیین می‌شود.

ثبت‌نام قطعی در هر نیمسال تحصیلی، منوط به پرداخت کامل شهریه همان نیمسال است. در صورت عدم پرداخت شهریه از ادامه تحصیل دانشجو و حضور وی درکلاس درس و جلسه امتحانات ممانعت به عمل می‌آید.

به دانشجویان دوره‌های مجازی هیچ‌گونه تخفیف و بخشودگی شهریه تعلق نمی‌گیرد.

شهریه دوره‌های مجازی بر اساس مصوبه سال 1391 و مصوبه‌های تکمیلی هیات امنای دانشگاه تهران مطابق جدول زیر دریافت می‌شود:

شهریه سومین دوره مقطع کارشناسی ارشد آموزشهای الکترونیکی ( مجازی ): شهریه ثابت در هر نیمسال 4 میلیون و 200 هزار ریال،‌ شهریه متغیر یک واحد درسی یک میلیون و 200 هزار ریال، شهریه متغیر یک واحد پایان‌نامه 2 میلیون و 400 هزار ریال و شهریه متغیر دروس کمبود و جبرانی 207 هزار ریال.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71189
پاسخ
#7


راه‌اندازی 10 رشته جدید کارشناسی ارشد در پردیس دانشگاه رازی
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91120704404
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷

مدیرکل تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه از راه‌اندازی 10 رشته جدید کارشناسی ارشد در پردیس دانشگاهی دانشگاه رازی خبر داد.

دکتر عزت رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با ایجاد 10 رشته کارشناسی ارشد در پردیس دانشگاهی دانشگاه رازی موافقت کرده است.

وی با بیان نام این رشته‌های جدید، افزود: مهندسی شیمی گرایش پلیمر، مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، مهندسی کامپیوتر گرایش معماری کامپیوتر، فیزیک گرایش اتمی مولکولی، گرایش جامد و گرایش بنیادی، شیمی گرایش آلی، گرایش تجزیه و گرایش معدنی و شیمی فیزیک از جمله رشته‌های جدیدی هستند که در مقطع کارشناسی ارشد در پردیس دانشگاهی دانشگاه رازی راه‌اندازی شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه رازی کرمانشاه یادآور شد: همچنین سه رشته جدید کارشناسی ارشد شامل زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات مقاومت، تاریخ اسلام و مهندسی عمران گرایش راه و ترابری در دانشگاه رازی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
پاسخ
#8

معاون آموزشی وزیر علوم خبر داد:

اصلاح شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و افزایش شهریه پردیس‌های دانشگاهی
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91121912096
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷
IMG_7715_jpg.jpg

معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم در پذیرش دانشجوی دکتری نقش استاد را به طور کلی حذف کنیم، گفت: در اکثر کشورهای دنیا دانشجوی دکتری را خود اساتید انتخاب می‌کنند، بنابراین حذف نقش استاد به طور کلی منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین نادری منش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از 2000 رشته محل دانشجوی دکتری پذیرش می‌شود، اظهار کرد: اساتید دانشگاهی جزو فرهیخته‌ترین اقشار جامعه هستند و اگر مواردی هم از اعمال سلیقه در پذیرش دانشجو دیده می‌شود، به هیچ وجه قابل تعمیم به کلیه اساتید نیست.

امکان تغییر در وزن نمرات مصاحبه و کتبی آزمون دکتری 93

وی درباره امکان تغییر سهم نمره آزمون و مصاحبه در پذیرش دکتری 93، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که عدد فعلی منطقی است و طبیعی است که با توجه به نیازهای واقعی و مباحث تخصصی این عدد مشخص می‌شود، اما اگر باز در نظرسنجی‌ها پیشنهادات مناسبی باشد امکان تغییر سهم نمره آزمون وجود خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر اساتید تمایل دارند که پذیرش دکتری در اختیار دانشگاه‌ها باشد و دانشجویان نیز بیشتر تمایل به برگزاری آزمون دارند اما در کل ما باید به فکر منافع ملی کشور باشیم و نمی‌توانیم بگوییم که حتما سهم آزمون تغییر می‌کند یا خیر؟

نادری منش با بیان اینکه منطقی نیست که با 217 هزار داوطلب، آزمون برگزار نکنیم، گفت: ما کارمان را بر اساس نظرسنجی و نیازسنجی کشور انجام می‌دهیم بنابراین غربالگری ملی باید وجود داشته باشد، اما نحوه این فرایند ممکن است متفاوت باشد همانطور که در مقاطع پایین‌تر نیز به همین شکل است.

وی تصریح کرد: شورای عالی ****** فرهنگی و مجلس شورای اسلامی نیز رویکرد مثبتی نسبت به برگزاری ازمون داشته‌اند و تنها بحث در چگونگی برگزاری آن است.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به رشد رتبه علمی کشور در سه ماهه جدید میلادی، گفت: دانشگاه‌ها اقتدار خود را تثبیت کرده و بهبود بخشیدند به همین دلیل در فرایند بودجه با توجه به اینکه در زمان بودجه مقاومتی نیز هستیم، تلاش کشور این است که دانشگاه‌ها از این قضیه زیاد متضرر نشوند.

آیین‌نامه پردیس‌های خودگردان بزودی ابلاغ می‌شود

به گفته وی، آیین‌نامه پردیس‌ها و دانشجویانی که به صورت خودگردان وارد دانشگاه‌ها می‌شوند به زودی ابلاغ می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص ظرفیت پذیرش داوطلبان دکتری، گفت: پذیرش 13 هزار نفر در آزمون دکتری تنها از طریق آزمون بوده و با احتساب رتبه اولی‌ها و اینگونه دانشجویان ظرفیت دوره دکتری بیش از این مقدار خواهد بود.

وی همچنین درباره افزایش شهریه دوره‌های ارشد و دکتری پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در سال گذشته جلساتی برگزار شد و به جمع بندی رسیدیم و سقفی برای این دوره‌ها تعیین کردیم، این قضیه در سال جاری در ارشد و دوره‌های شبانه نیز مطرح شد و پیشنهاداتی شد که در حال نهایی شدن است و امیدواریم که بزودی ابلاغ شود.

افزایش شهریه پردیس‌های خودگردان و دوره‌های شبانه در سال آینده

نادری منش از افزایش شهریه پردیس‌های خودگردان و دوره‌های شبانه در سال آینده خبر داد و گفت: انتظار ما این است که افزایش شهریه دوره‌های ارشد بیش از 50 درصد دکتری نباشد، چرا که دوره‌ کارشناسی ارشد پایان‌نامه دارند، البته برای شبانه‌ها نیز افزایش شهریه خواهیم داشت، چرا که آنها نیز به نوعی خودگردان محسوب می شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم درباره افزایش شهریه دانشگاه‌های غیر انتفاعی، نیز تصریح کرد: در جلسه‌ای که با این دانشگاه‌ها داشتیم قرار بر این شد که شهریه‌های آنها هم اصلاحیه‌ای داشته باشد و انتظار می‌رود که شهریه این موسسات نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71448
پاسخ
#9


بررسی ایجاد دو دانشکده جدید در پردیس فنی دانشگاه تهران
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91122113587
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷
tehran.png

رییس پردیس فنی دانشگاه تهران از بررسی ارتقای دو گروه آموزشی این پردیس به دانشکده‌های مهندسی نقشه‌برداری و علوم پایه مهندسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دکتر محمود کمره‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در سال جاری گروه مهندسی صنایع به دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌ها تبدیل شد، گفت: در حال حاضر 10 دانشکده و دو گروه آموزشی در مجموعه پردیس فنی دانشگاه تهران فعالیت دارند.

وی افزود: امید است با تلاش‌های انجام شده دو گروه مهندسی نقشه‌برداری و علوم پایه مهندسی در آینده نزدیک به دانشکده ارتقا یابند که پس از آن، دیگر گروه آموزشی در پردیس نخواهیم داشت و 12 دانشکده فنی در این مجموعه فعالیت خواهند کرد.

به گفته کمره‌ای، پردیس فنی دانشگاه تهران هم اکنون دارای دانشکده‌های مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی متالوژی و مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن، مهندسی صنایع، مهندسی نقشه‌برداری، فنی کاسپین و فنی فومن است.

وی با بیان اینکه قرار است با همکاری بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد، دانشکده مکانیک پردیس فنی در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع احداث شود، تصریح کرد: همچنین برای دانشکده مهندسی شیمی نیز یک زمین به مساحت 3400 متر مربع در پردیس خیابان کارگر شمالی دانشگاه تهران تهیه شده است.

رییس پردیس فنی دانشگاه تهران همچنین از رایزنی پردیس فنی با مسوولان دانشگاه تهران به منظور اختصاص زمین مناسب برای احداث دانشکده مهندسی عمران خبر داد.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71189
پاسخ
#10


شیوه‌های پذیرش دانشجو در پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه تهران
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91122315448
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
744.jpg

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به شیوه‌های پذیرش دانشجو در سه پردیس خودگردان دانشگاه، گفت: شیوه‌های پذیرش دانشجو در این واحدها از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش و یا آزمون اختصاصی دانشگاه که تحت نظارت سنجش برگزار می‌شود، است.

دکتر سید مهدی قمصری در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: ترجیح دانشگاه این است که پذیرش دانشجو در پردیس‌های بین‌المللی از طریق آزمون سراسری صورت گیرد و در صورتی که ظرفیت موجود از این طریق تکمیل نشود، از طریق آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

به گفته وی؛ دانشگاه تهران درحال حاضر دارای سه پردیس خودگردان دانشگاهی است که شامل «البرز»، «کیش» و «ارس» است و رویکرد دانشگاه در این پردیس‌ها بیشتر بر روی تحصیلات تکمیلی متمرکز است.

قمصری در پایان، گفت: در حال حاضر حدود سه هزار دانشجو در سه پردیس دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که بیشترین این دانشجویان در پردیس کیش دانشگاه تهران مشغول به تحصیل می‌باشند.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71189
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اخبار و اطلاعات دانشگاههای سراسری ( روزانه و شبانه ) keiivan 263 67,963 1396/7/8 ، 01:56 صبح
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار پیرامون صندوق رفاه و ستاد عمره دانشجویان و امور مربوط به خوابگاه های دانشجویی keiivan 49 18,446 1396/1/25 ، 01:31 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار و اطلاعات دانشگاه آزاد keiivan 70 28,269 1395/11/1 ، 12:12 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار جذب عضو هيات علمي در رشته‌ها و گرايش‌هاي مختلف در دانشگاه keiivan 23 12,062 1395/5/12 ، 05:06 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار و اطلاعات دانشگاه پیام نور/موسسات فراگیر keiivan 29 12,375 1394/12/5 ، 02:55 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار و اطلاعات دانشگاه جامع علمي كاربردي keiivan 15 8,600 1394/11/1 ، 04:44 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  مقایسه بین چند دانشگاه و موسسات آموزش عالی FakeEngineer 0 1,800 1394/2/24 ، 03:22 عصر
آخرین ارسال: FakeEngineer
  صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در جمع 400 دانشگاه برتر جهان keiivan 0 1,869 1394/2/2 ، 11:20 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  آذین: وزارت علوم از ادامه فعالیت دانشگاه ایرانیان جلوگیری کند keiivan 0 1,649 1393/9/25 ، 06:19 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  جزییات پرونده تخلفات مالی 19 تن از مسئولان و پرسنل دانشگاه آزاد keiivan 0 1,669 1393/8/19 ، 09:41 عصر
آخرین ارسال: keiivan

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان