سلام دوستان وقتتون بخیر
لطفا فایل پیوست رو ببینید , پروفایل طولی رو رسم کردم ولی نمیدونم خط پروژه رو چطور رسم کنم ؟ این پروفایل نیاز به قوس قائم داره ؟
نقطه 17 رودخانست که پل روش قرار میگیره , از 3 تا 10 قوس افقی هست و همینطور از 16 تا 51 چندین قوس پشته سر هم واقع شده .
میشه روی قوس افقی قوس قائم اجرا کرد ؟
ممنون
با سلام و احترام
دوست عزیز من نقشه بردار نیستم ولی تا حدودی با اینجور نقشه ها کار کردیم
اول از همه شما باید مشخص کنی که شیب جاده شما چند درصد باشه
مثلا برای ماشین میتونه تا نهایتا 15% باشه
بعد از کشیدن پروفیل طولی بری و پروفیل عرضی رو بکشی
بعد خط پروژه رو در بهترین شیب ترسیم کنی که برای این کار یک نکته وجود داره اگه شیب شما مثلا 15 در صد بود و شیب طبیعی زمین 10% بود از شیب طبیعی زمین استفاده کنی که شیبت ملایم تر بشه
اما در مورد رود خانه ها و شیب ها
در محل رود خانه باید کانی وو نصب کنی اگه اشتباه نگهته باشم که برای رسم آن باید به شکل یک لوله طراخی شود که وقتی آب باران به ان سمت میاید راهی برای خروج داشته باشد و جاده رو آب نگیرد
و اما قوس ها
با توجه به جاده شما 100% نیاز به قوس دارید که این قوس رو باید جوری تامین کنید که ماشین به راحتی عبور کند یعنی طول قوس نسبتا زیاد باشد تا احتمال تصادف کمتر بشه
و در آخر باید حجم عملیات خاکی رو محاسبه کنی که با توجه به خط پروژه و پروفیل طولی و عرضی تامین میشه
ما باسه اولین بار که این کار رو کردیم 3گروه خونه بچه ها جمع بودیم و از 10 شب شروع کردیم بعد از اذان صبح تموم کردیم.
که برای قسمت محاسبه حجم عملیات خاکی باید خیلی فکر کنی البته اولش بعد که راه افتادی سری میزنی.
و بری اینکه یک پیش زمینه ای داشته باشی معمولا تو پروفیل عرضی به صورت ذوزنقه در میاد و در طول ضرب میشه که در آخر باید سیکما بگیری برای نتیجه نهایی.
اگه جاییش رو خوب توضیح ندادم بگو که اگه شد بهتر توضیح بدم.
موفق باشی.
1392/1/26 ، 12:18 عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/1/26 ، 12:19 عصر، توسط co70000.)
ممنون دوسته عزیز اما :
ابتدای صحبتتون گفتید اول پروفیل طولی بعد عرضی بعد خط پروژه !!!!
اونقدرا هم ناشی نیستم , تا خط پروژه نباشه نمیشه پروفیل عرضی رسم کرد ! چون پروفیل عرضی از روی خط پروژه ترسیم میشه .
شیب طولی مورد نظر توی این مسیر حداکثر 5 درصد هست .
در خصوص اون فایلی که پیوست کردید : شیب رو شما 12 درصد حساب کردید ! چطوری ؟
اختلاف ارتفاع خط پروژه ای که شما ترسیم کردی 7.4 متر در طول مسیر که 3100 متر هست , شیبی در حدود 23 درصد میشه !
بنظرتون این حجم خاکبرداری زیاد نیست !؟!؟
(1392/1/26 ، 11:19 صبح)sabet32 نوشته است: با سلام و احترام
دوست عزیز من نقشه بردار نیستم ولی تا حدودی با اینجور نقشه ها کار کردیم
اول از همه شما باید مشخص کنی که شیب جاده شما چند درصد باشه
مثلا برای ماشین میتونه تا نهایتا 15% باشه
بعد از کشیدن پروفیل طولی بری و پروفیل عرضی رو بکشی
بعد خط پروژه رو در بهترین شیب ترسیم کنی که برای این کار یک نکته وجود داره اگه شیب شما مثلا 15 در صد بود و شیب طبیعی زمین 10% بود از شیب طبیعی زمین استفاده کنی که شیبت ملایم تر بشه
اما در مورد رود خانه ها و شیب ها
در محل رود خانه باید کانی وو نصب کنی اگه اشتباه نگهته باشم که برای رسم آن باید به شکل یک لوله طراخی شود که وقتی آب باران به ان سمت میاید راهی برای خروج داشته باشد و جاده رو آب نگیرد
و اما قوس ها
با توجه به جاده شما 100% نیاز به قوس دارید که این قوس رو باید جوری تامین کنید که ماشین به راحتی عبور کند یعنی طول قوس نسبتا زیاد باشد تا احتمال تصادف کمتر بشه
و در آخر باید حجم عملیات خاکی رو محاسبه کنی که با توجه به خط پروژه و پروفیل طولی و عرضی تامین میشه
ما باسه اولین بار که این کار رو کردیم 3گروه خونه بچه ها جمع بودیم و از 10 شب شروع کردیم بعد از اذان صبح تموم کردیم.
که برای قسمت محاسبه حجم عملیات خاکی باید خیلی فکر کنی البته اولش بعد که راه افتادی سری میزنی.
و بری اینکه یک پیش زمینه ای داشته باشی معمولا تو پروفیل عرضی به صورت ذوزنقه در میاد و در طول ضرب میشه که در آخر باید سیکما بگیری برای نتیجه نهایی.
اگه جاییش رو خوب توضیح ندادم بگو که اگه شد بهتر توضیح بدم.
موفق باشی.
در مورد خط پروژه که درست هست چون رو پروفیل طولی ترسیم میشه
ببخشید حواسم نبود
اما در مورد شیب فکر نمیکنم زیاد کشیده باشم و این فقط یه نمونه بود
اما باسه اینکه بخوای دقیق تر بکشی اول تو کد یه مثلث بکش با شیب مورد نظر بعد خط وتر رو ببر اول کار و اون رو ادامه بده تا بخوره به ته مسیر
و در مورد حجم خاکبرداری هم میتونید هر جا که شیب زمین ملایم تر بود از خودش استفاده کنید چون الان حداکثر 5 هستش هر کجا کمتر دیدید از خودش استفاده کنید.