ارسالها: 2,992
موضوعها: 172
تاریخ عضویت: اسف 1391
اعتبار:
82
سپاس ها 0
سپاس شده 7 بار در 0 ارسال
باسلام
بهتر است مدلسازی همانند شرایط اجرایی و یا واقعی باشد در صورت داشتن نیم طبقه باید ان را کامل مدلسازی نمائید برای این منظور از Reference Plane استفاده نمائید .
تا حد امکن بهتر است محل تقاطع مهاربند همگرا در تیر طبقه باشد نه نیم طبقه درصورت لزوم می توانیم مرکز مهاربند را در تیر نیم طبقه قرار دهیم و از مهاربند هفتی و یا معکوس آن استفاده نمائیم .
پاینده باشید
ارسالها: 63
موضوعها: 3
تاریخ عضویت: تير 1391
اعتبار:
0
سپاس ها 0
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
چون سازتون فولادیه و تیر نیم طبقه به صورت مفصلی اجرا میشه میتونید این تیر نیم طبقه رو مدل نکنید و به جاش بارهای اونو در جای خودش اعمال کنید . همچنین در اجرا این تیر نیم طبقه مانعی برای مهاربندتون ایجاد نمیکنه ؛چون مهاربند در داخل دهانه ی قاب اجرا میشه و تیر نیم طبقه یکم جلوتر و در داخل اتاقک پله اجرا میشه و تداخلی با مهاربند نداره و به نظرم شکل سمت راستی بهتر باشه (البته بدون مدل کزدن تیر نیم طبقه )و به نظرم اگه مدل بکنید هم مشکلی پیش نیاد !
ارسالها: 2,992
موضوعها: 172
تاریخ عضویت: اسف 1391
اعتبار:
82
سپاس ها 0
سپاس شده 7 بار در 0 ارسال
باسلام
هردو اجرایی می باشند تصویر سمت راست بهتر است و تصویر سمت چپ به دلیل حالت خراپایی بیشتر عملکرد بهتری دارد و اما تمرکز نیرو بر کمر ستون تشدید می یابد.
ارسالها: 12
موضوعها: 3
تاریخ عضویت: مهر 1392
اعتبار:
0
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
با تشکر از توجه شما
حالا به نظر شما اگر در شکل سمت راست بادبند رو به تیر نیم طبقه وصل نکنیم بهتر نیست؟
ارسالها: 2,992
موضوعها: 172
تاریخ عضویت: اسف 1391
اعتبار:
82
سپاس ها 0
سپاس شده 7 بار در 0 ارسال
قبلاً هم عرض کردم ، وجود مهاربند در نیم طبقه ملزوم نیست بلکه یک مشکل در سازه ایجاد می شود . مگر در حالت کمکی برای نزدیک کردن فاصله بین مرکز جرم و مرکز سختی در غیر این اصلاً لازم نیست .