امتیاز موضوع:
  • 89 رأی - میانگین امتیازات: 3.09
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راههای موفقیت در آزمون محاسبات نظام مهندسی
#11
دوستان:با توجه به تغییر مباحث،واقعا برای مطالعه ،به چه منابعی باید مراجعه کرد که با ویرایش جدید سازگار باشه؟
سوالمو واضح تر عرض میکنم:
برای فولاد، علاوه بر مبحث10(که تغییرات داشته)از چه مرجعی باید استفاده کنیم که با روش جدید مبحث10مطابقت داشته باشه؟بعضی دوستان مطالعه کتاب فریدون ایرانی رو پیشنهاد میکنند

برای بتن، من واقعا نمیدونم از چه مرجعی باید در کنار مبحث 9 استفاده کنم؟

برای پاسخ به سوالات مبحث6 از چه کتابی به عنوان نمونه استفاده کنم؟

برای بحث خاک و پی، از چه منبعی علاوه بر مبحث7جدید باید استفاده کرد؟حتما دوستان مبحث7جدید رو دیدن که به صورت تاسف برانگیزی،حتی شکلهای واضحی هم نداره!انگار که فقط برای یه رفع تکلیف باید یه جزوه ی ویرایش نشده میدادن بیرون که حتی زحمتی برای وضوح تصاویر هم کشیده نشده!اونم با این همه نرم افزار خوب که میتونستن ازشون کمک بگیرن!
قبلا از همفکری دوستان عزیز ممنونم.
پاسخ
#12
با سلام خدمت همه دوستان عزیزم.

دوستان مباحث رو مسلط بشین واقعا کار سختی نیست فقط 2ماه واقعا زمان بزازین واسه مباحث..اصلا کاری نداره اینو جدی میگم.

من آذر92 بار اول شرکت کردم نه کلاسی و نه جزوه ای ...فقط خود مباحث رو مسلط شین همین و بس...نظارت و اجرا رو بالای 70% زدم..

مباحث رو بخونین چون واقعا توی کارتون هم به دردتون میخوره ...

کلید واژه هم بسیار مفید هست سر جلسه آزمون.

موفق باشین همتون.
پاسخ
#13
(1393/1/16 ، 10:49 عصر)sani62 نوشته است: با سلام خدمت همه دوستان عزیزم.

دوستان مباحث رو مسلط بشین واقعا کار سختی نیست فقط 2ماه واقعا زمان بزازین واسه مباحث..اصلا کاری نداره اینو جدی میگم.

من آذر92 بار اول شرکت کردم نه کلاسی و نه جزوه ای ...فقط خود مباحث رو مسلط شین همین و بس...نظارت و اجرا رو بالای 70% زدم..

مباحث رو بخونین چون واقعا توی کارتون هم به دردتون میخوره ...

کلید واژه هم بسیار مفید هست سر جلسه آزمون.

موفق باشین همتون.
متشکرم از راهنمایی تون.
من هم آذر92برای اولین بار در آزمون نظارت و اجرا شرکت کردم و خوشبختانه هر دو رو هم قبول شدم.
خردادماه برای اولین بار میخوام در آزمون محاسبات شرکت کنم.به دلیل فاصله ای که با مطالعه ی مطالب دانشگاهی افتاده طبیعیه که شاید مطالعه مباحث به تنهایی کفایت نکنه و در مواردی ناچار به مراجعه به مرجع باشه(برای یادآوری بعضی مطالب فراموش شده یا برای وضوح مطلب)بر این اساس باید به مرجع مناسب دسترسی داشت تا از اتلاف وقت و سردرگمی بین منابع مختلف جلوگیری بشه.
متشکرم از همفکری دوستان

پاسخ
#14
در قسمت اول از این سلسله مقالات سوال و جوابی مصاحبه ای متنی با مهندس صادق علوی داشتیم در این قسمت با دکتر فواد مهاجری یکی دیگر از مدرسین دوره های آمادگی ورود به حرفه 808 که از مدرسین انحصاری گروه آموزشی 808 میباشند تدارک دیده ایم که طی آن می توانید پاسخ برخی از سوالات خود از آمادگی برای این آزمون را بیابید.

1- در ابتدا لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید.

فواد مهاجری هستم، دانشجوی دکتری عمران، گرایش سازه در دانشگاه علم و صنعت ایران؛در چند سال اخیر در زمینه آزمون های نظام مهندسی در خدمت مهندسان بوده ام.

2- آیا خود شما تا به حال در این آزمون شرکت کرده اید ؟

بله، در اولین زمانی که اجازه شرکت در آزمون را داشتم در هر دو آزمون محاسبات و نظارت شرکت کردم.

3- علت اصلی پایین بودن آمار قبولی در آزمون محاسبات را چه میدانید؟

متفاوت بودن فضای آزمون با کارهای روزمره مهندسی اصلی ترین دلیل است. متاسفانه آزمون ورود به حرفه، یا آنچه که در میان مهندسان بیشتر تحت عنوان آزمون نظام مهندسی شناخته شده است، فضایی شبیه به کنکور پیدا کرده، چه از لحاظ شکل و شمایل برگزاری و چه از لحاظ محتوی (به ویژه در مورد آزمون محاسبات). بدیهی است که مهندسانی که درگیر فعالیت های روزمره مهندسی هستند، از فضاهای این چنینی فاصله گرفته اند و به همین دلیل برقراری ارتباط با چنین فضایی و موفقیت در آن به زمان نیاز خواهد داشت.

4- با این اوصاف پیشنهاد شما جهت موفقیت در این آزمون چیست؟

مرور کامل مفاهیم اصلی در کنار تمرین نمونه سوالات سال های اخیر بهترین شیوه جهت موفقیت در آزمون است. چه بسا کسانی که با به یاد داشتن مطالب پایه ای و تنها با مرور سوالات چند سال اخیر در آزمون به موفقیت دست یابند.

5- شما استفاده از منابع کمکی مثل حل تست ها را ضروری می دانید؟

یکی از اساسی ترین راهکارهای آمادگی آزمون ورود به حرفه، مرور سوالات سال های اخیر است که می تواند سهم شایانی در موفقیت در آزمون داشته باشد. در این راستا، منابع کمکی بسیار می توانند موثر باشند اما توجه داشته باشید که منبع اصلی آزمون نباید فراموش شود.

6- سطح علمی دانشگاه محل تحصیل داوطلب تا چه حد در موفقیت داوطلب می تواند دخیل باشد؟


مسلماً هرچه پایه علمی فرد قوی تر باشد، زحمت کمتری برای آمادگی آزمون متحمل خواهد شد. سطح علمی دانشگاه محل تحصیل یکی از عواملی است که به طور مستقیم در این پایه علمی تاثیرگذار است. اما با این وجود، بیشتر از دانشگاه، خود فرد و میزان تلاش و کوششی که صرف آمادگی (البته آمادگی هدفمند) می کند، اثربخش خواهند بود.

7- بنابراین هر کس با هر سطح علمی در صورت تلاش می تواند در این آزمون حد نصاب لازم را کسب کند. درسته؟


مسلماً با تلاش هر قله ای فتح شدنی است!

8- منظور شما از آمادگی هدفمند چیست؟

ببنید یک نفر ممکن است زمان بسیاری را صرف آمادگی برای یک آزمون کند، اما از این زمان درست استفاده نکند. مثلاً قسمت هایی را که اهمیت کمتری دارند، بیشتر مطالعه کند؛ یا از توجه به مطالبی که اهمیت دارند، سهواً غافل شود و مواردی از این دست. در مورد آزمون ورود به حرفه، به علت گستردگی بسیار زیاد، نمونه های اشاره شده بسیار شایع هستند. لذا داوطلبان شرکت در این آزمون حتماً از تجربه آزمون های قبلی استفاده کرده و مطالب را به صورت هدفمند، با تمرکز بیشتر بر روی قسمت های مهم و برجسته، مطالعه نمایند. در غیر این صورت، به علت حجم بالا، دچار خستگی و بی­حوصلگی شده و از ادامه راه باز می مانند.

بنابراین، به صورت خلاصه، مطالعه هدفمند عبارت است از شناخت قسمت های مهم و کلیدی و تمرکز مطالعه روی این قسمت ها همراه با مرور کلی سایر مطالب.

9- لطفاً در زمینه فعالیت های خود پیرامون آزمون های ورود به حرفه صحبت کنید


بنده چند سالی است که در حوزه برگزاری دوره های آمادگی آزمون ورود به حرفه فعالیت دارم. از آنجایی که اصرار ویژه ای روی مطالعه هدفمند مطالب داشته ام، محور تمامی دوره هایی که برگزار شده است نیز بر همین اصل استوار بوده است. این دوره ها در شهرستان های مختلف کشور برگزار شده و هم اکنون نیز فعالیت هدفمندی را در این راستا با گروه آموزشی 808 آغاز نموده ایم که برای آزمون خرداد 93 نیز در تهران و چند شهرستان برگزار خواهد گردید.

در تمامی این دوره ها، جزواتی که اساس آن روی مطالعه هدفمند استوار شده، در اختیار عزیزان قرار می گیرد. البته برآنیم که نسخه هایی از این جزوه ها نیز به صورت ایبوک و چاپی آماده شود تا با همکاری گروه 808 برای استفاده تمامی عزیزان در سراسر کشور در دسترس قرار گیرد.

10- برخی از داوطلبان از خسته کننده بودن مطالب گلایه می کنند، آیا شما این موضوع را تأیید می کنید؟

این موضوع کم و بیش درست است. سرفصل ها و منابع امتحانی زیاد بوده و عملاً امکان تسلط بر همه آنها وجود ندارد، علاوه بر این هر فردی ممکن است در یک زمینه کاری تخصص داشته باشد و لذا زیاد به زمینه های دیگر توجه نکند. در حالی که برای موفقیت در این امتحان لازم است به یک حداقل لازم مسلط شویم. اینجاست که باز هم بحث مطالعه هدفمند مطرح می شود که بارها بر آن تاکید کرده ام. مطالعه هدفمند باعث می شود که از زمان بهترین استفاده را داشته باشیم و در نتیجه احساس خستگی دیرتر به ما راه پیدا کند.

در انتها چه توصیه ای به داوطلبان دارید؟

حتماً با برنامه مطالعه کنند و به این نکته هم توجه داشته باشند که بسیار بعید است که بتوانند بدون مطالعه مناسب در این آزمون به موفقیتی برسند. چون افراد بسیاری با این فکر که چون آزمون منبع باز است، می توانند بدون مطالعه و با تکیه بر معلومات روزمره مهندسی که در کار خود استفاده می کنند، در آزمون به موفقیت برسند. اما تجربه نشان داده است که اغلب دچار مشکل می شوند. بنابراین داشتن یک برنامه زمانی مناسب برای مطالعه در کنار استفاده از راهبردهای مطالعه هدفمند، مهمترین کلیدهای موفقیت در آزمون ورود به حرفه می باشد.

برگرفته از : http://www.civil808.com/news/single/750/...1%DB%8C%29
پاسخ
#15
در قسمت اول و قسمت دوم از این سلسله مقالات سوال و جوابی مصاحبه ای متنی با مهندس صادق علوی و دکتر فواد مهاجری داشتیم در این قسمت با مهندس حسام اتقایی یکی دیگر از مدرسین دوره های آمادگی ورود به حرفه 808 که از مدرسین انحصاری گروه آموزشی 808 میباشند تدارک دیده ایم که طی آن می توانید پاسخ برخی از سوالات خود از آمادگی برای این آزمون را بیابید.

1-در ابتدا لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید.

حسام اتقایی هستم، کارشناس ارشد سازه و مدرس دوره های آمادگی ورود به حرقه نظام مهندسی

2-آیا خود شما تا به حال در این آزمون شرکت کرده اید ؟


بله، من هم همانند سایر داوطلبان در این آزمون ها شرکت کردم و دارای پروانه اشتغال با صلاحیت های محاسبات، نظارت و اجرا می باشم.

3-علت اصلی پایین بودن آمار قبولی در آزمون محاسبات را چه میدانید؟

در آزمون محاسبات این انتظار از داوطلبان می رود که تسلط نسبتا بالایی در مفاهیم پایه ای دانشگاهی داشته باشند ولی عملا پس از گذشت 3 سال از فارغ و التحصیلی و بازار کار غیر مرتبط با مفاهیم علمی، این مفاهیم در ذهن داوطلبان بسیار کم رنگ می شود که برای قبولی در آزمون محاسبات کافی نیست.

نکته مهم دیگر اینکه، بسیاری از داوطلبان علیرقم توان علمی مناسب درکار کردن با ماشین حساب یا دچار ضعف هستند یا زمان زیادی را صرف می کنند و از بسیاری از قابلیت های مفید ماشین حساب بی اطلاعند..

4-با این اوصاف پیشنهاد شما جهت موفقیت در این آزمون چیست؟

مرور و در صورت لزوم یادگیری مفاهیم پایه ای، حل تست های متعدد با استفاده از همان ماشین حسابی که قصد دارند در جلسه آزمون به همراه داشته باشند.

5-شما استفاده از منابع کمکی مثل حل تست ها را ضروری می دانید؟


بله، بعد از مطالعه منابع اصلی آزمون بهترین راهکار برای قبولی است، فقط باید تغییرات آیین نامه ای را نیز در نظر گرفت.

6-منظور از برنامه بلند مدت چیست؟


این برنامه برای افراد با سطح اطلاعات متفاوت قطعا متغیر است. هر فرد با بررسی سوالات آزمون های گذشته می تواند سطح اطلاعات خود را محک زده و سپس با یک برنامه ریزی بلند مدت و پیوسته بطور مثال روزی 3 ساعت مفید به مطالعه و حل تمرین بپردازد.

7-سطح علمی دانشگاه محل تحصیل داوطلب تا چه حد در موفقیت داوطلب می تواند دخیل باشد؟

بطور معمول کار برای فارغ التحصیلان دانشگاه های با سطح علمی بالاتر کمی راحت تر است، چون گام اول یعنی تسلط بر مفاهیم پایه ای را با سرعت بیشتری می پیمایند.

8-بنابراین هر کس با هر سطح علمی در صورت تلاش می تواند در این آزمون حد نصاب لازم را کسب کند. درسته؟

بله کاملا درسته.

9- لطفاً در زمینه فعالیت های خود پیرامون آزمون های ورود به حرفه صحبت کنید

بنده در چند سال اخیر دوره های مختلفی را در زمینه آمادگی برای آزمون های ورود به حرفه برگزار کردم. در دوره های برگزار شده علاوه بر بیان مفاهیم و حل تست، تکنیک های سریع تست زنی و کار کردن حرفه ای با ماشین حساب های مهندسی نیز آموزش داده شده که این موضوع خود سبب افزایش علاقه و رضایتمندی در دانشجویان شده است. در حال حاضر نیز با گروه آموزشی 808 همکاری دارم.

10-برخی از داوطلبان از خسته کننده بودن مطالب گلایه می کنند، آیا شما این موضوع را تأیید می کنید؟


از آنجایی که حجم مطالب زیاد است، لذا نیاز به زمان نسبتا زیادی نیز می باشد. در صورتی که یادگیری این حجم زیاد مطالب در مدت کم صورت گیرد مطالب به خوبی فرا گرفته نشده و خسته کننده به نظر می رسند.

در انتها چه توصیه ای به داوطلبان دارید؟


با برنامه ریزی صحیح به مطالعه و حل تست بپردازند و هنگام آزمون زمان را به درستی مدیریت کنند زیرا اکثر افراد دارای آمادگی، در هنگام آزمون دچار کمبود وقت می شوند.
پاسخ
#16
در این قسمت با دکتر حمید محمدنژاد یکی دیگر از مدرسین دوره های آمادگی ورود به حرفه 808 که از مدرسین انحصاری گروه آموزشی 808 میباشند تدارک دیده ایم که طی آن می توانید پاسخ برخی از سوالات خود از آمادگی برای این آزمون را بیابید.

1-در ابتدا خودتان را لطفا برای خوانندگان ما معرفی کنید.


حمید محمدنژاد، دانشجوی دکتری عمران ( گرایش سازه و زلزله) دانشگاه صنعتی شریف، مولف و مدرس دروس تخصصی و آزمون های ورود به حرفه و تحصیلات تکمیلی هستم. سابقه همکاری آموزشی با دانشگاه های معتبر سراسری و آزاد (صنعتی شریف، علم و صنعت و...) و موسسات آموزشی را دارم.

2-علت اصلی پایین بودن آمار قبولی در آزمون محاسبات را چه میدانید؟

به نظرم همیشه بین فضای آموزشی در کشور و صنعت یک دوگانگی شاهد هستیم که همین امر در مورد این آزمون نیز اثراتش را نشان می دهد. فضای این آزمون به لحاظ محتوی و جو برگزاری شبیه آزمون کنکور شده است و مهندسینی که مجاز به شرکت شده اند ( به فاصله چند سال از فارغ التحصیلی) از مباحث دانشگاهی و تئوری دور شده و به کار مهندسی که در فضای دیگری هست پرداخته اند. با توجه به کارکرد ذهن آدمی در چنین شرایطی با در نظر گرفتن گستردگی مطالب مورد آزمون و زمان محدود مطالعه (معمولا) این مساله طبیعی می باشد.

3-با این اوصاف پیشنهاد شما جهت موفقیت در این آزمون چیست؟


موفقیت در آزمون نظام مهندسی ( به طور کلی در هر آزمونی) را میتوان در دو بخش بررسی کرد:

1- قبل آزمون: در این مرحله باید هر داوطلب با توجه به شرایط شخصی خویش از لحاظ زمان و توان مطالعاتی و... به صورت هوشمندانه به مدیریت مطالعه خود بپردازد. به نظرم قبل از شروع مطالعه با بررسی اجمالی سوالات سال های اخیر، از آزمون شناخت بدست آورید و بدانید که در هر درس از چه بخش هایی و چه سوال هایی مطرح می شود. حال می توانید با مرور مفاهیم اصلی و پایه ای و مطالعه منابع مورد نظر به آمادگی نسبی برسید. در مرحله بعدی که یکی از مهم ترین بخش های مطالعاتی است به بررسی کامل و تشریحی سوال های سال های قبل بپردازید.

خلاصه نویسی مفید از مباحث برای پیدا کردن هر بخش با کلید واژه مورد نظر فراموش نشود.

2- سر جلسه آزمون: اولین و مهم ترین اصل، حفظ آرامش و اعتماد به نفس می باشد. موارد دیگری از جمله اینکه چگونه و به چه تست هایی جواب بدهیم و ... در این بخش مهم می باشد که نزدیک آزمون در مطلب جداگانه ای بحث خواهد شد.

4-شما استفاده از منابع کمکی مثل حل تست ها را ضروری می دانید؟


در کنار منابع اصلی آزمون منابع کمکی (معتبر) مانند حل تشریحی سوالات سال های اخیر میتواند خیلی مفید باشد.

5-سطح علمی دانشگاه محل تحصیل داوطلب تا چه حد در موفقیت داوطلب می تواند دخیل باشد؟

عامل موثر قبولی در این آزمون سطح علمی و تلاش خود فرد می باشد که این سطح آمادگی با یک برنامه مشخص و هدفمند قبل آزمون بدست می آید. تجربه سال های قبل نشان داده است که فارغ التحصیلان دانشگاه هایی با سطح پایین، توانسته اند با مطالعه هدفمند و تلاش، در آزمون قبول شوند.

6-بنابراین هر کس با هر سطح علمی در صورت تلاش می تواند در این آزمون حد نصاب لازم را کسب کند. درسته؟

به نظرم تلاش و برنامه ریزی سهم بالای 85 درصدی در موفقیت داوطلب در آزمون را دارد.

7-در صحبت های خودتان به عامل برنامه ریزی و مطالعه هدفمند تاکید ویژه ای داشتید. چرا؟

هر آزمونی در کنار بحث سنجش توان علمی و... یک رقابت نیز محسوب میشود. رقابتی که تنها با شناخت صحیح و مدیریت شرایط حاکم بر آن میتواند به موفقیت برسد. خیلی از شما در دوران تحصیل افرادی را دیده اید که با مطالعه کمتری (به لحاظ ظاهری) نمره بهتری از خیلی از افراد بدست آورده اند. در این آزمون نیز باید بدانیم روی چه بخش هایی زمان بیشتری صرف کنیم، چه کلماتی می تواند کلمه کلیدی باشند، چه زمانی مطالعه کنیم، کی مرور داشته باشیم و ....

8- شما در زمینه آزمون ها ورود به حرفه سابقه تالیف و تدریس دارید. در این زمینه هم اگر ممکن است صبحت کنید.

در موسسات معتبر تهران و شهرستان چند سالی به شیوه ای که مبتنی بر اصول نوین آموزش می باشد دوره هایی برگزار گردیده است.

9- برخی از داوطلبان از خسته کننده بودن مطالب گلایه می کنند، آیا شما این موضوع را تأیید می کنید؟

همیشه مطالعه مباحثی به صورت قانون و مقررات برای یک آزمون خسته کننده می باشد. در این آزمون گستردگی مطالبی که در زمان محدود باید مطالعه شود دلیل دیگری هست. ولی به نظر من می توان با برنامه ریزی و تقسیم حجم گسترده مطالب از میزان خسته کننده بودن کاست. و باید یک سری از سختی ها را پذیرفت.

10- در انتها چه توصیه ای به داوطلبان دارید؟

همانند یک مسابقه فوتبال برای پیروزی باید 3 اصل خیلی مهم را رعایت کرد

1. شناخت حریف ( شناخت صحیح از آزمون با بررسی سوالات سال های قبل و ...)
2. تمرین و آماده سازی ( برنامه ریزی و مطالعه هدفمند)
3. هنرنمایی در زمین مسابقه ( مدیریت و کنترل شرایط سر جلسه آزمون و...)

برای همه داوطلبان آرزوی موفقیت دارم. در معادله طبیعت تلاش با برنامه، مساوی موفقیت است.

برگرفته از : http://www.civil808.com/news/single/756/...7%D8%AF%29
پاسخ
#17
مهمترین عامل موفقیت در امتحانات نظام مهندسی مدیریت وقت است
پاسخ
#18
با سلام
مهمترین عامل موفقیت در آزمون محاسبات فقط و فقط و فقط تسلط روی مطالب هست .
پاسخ
#19
سلام وقت خوش
برای آزمون محاسبات بر اساس اصلاحیه مبحث نهم یک پکیج فیلم آموزشی رایگان 47 دقیقه ای تهیه کردیم که فکر میکنم برای بسیاری از مهندس ها مفید باشه ...
لینک دانلود :
https://goo.gl/KWUAh7
پاسخ
#20
(1392/12/10 ، 12:37 عصر)sima83 نوشته است: حالا که مباحث جدید شده چیکار میشه کرد من سه ساله شرکت میکنم و هر بار با نمره 49 رد میشم چیکار کنم

داداش 49 رو گرد میکنن رو 50 و قبول میشی عسل یکم بهتر خالی ببند
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  رفع ابهاماتی در رابطه با نحوه شرکت در آزمون نظام مهندسی و گرفتن مهر نظام مهندسی omid_rch 382 169,972 1401/11/6 ، 04:45 عصر
آخرین ارسال: omid_rch
Lightbulb راهنمایی برای آزمون نظام مهندسی حسینی11 2 5,543 1398/11/15 ، 04:27 عصر
آخرین ارسال: حسینی11
Wink فرم آماده اعتراض به آزمون محاسبات مهر 98 h9mzeh 1 1,165 1398/8/17 ، 04:12 عصر
آخرین ارسال: h9mzeh
  سوال فوری درباره نام دانشگاه در ثبت نام آزمون نظام مهندسی Mehdi90 0 1,162 1398/4/21 ، 12:19 صبح
آخرین ارسال: Mehdi90
  چه کسایی میتونن در نظام مهندسی عضو و مهر نظام مهندسی بگیرن؟ ziea_sz 4 2,712 1397/7/30 ، 11:22 صبح
آخرین ارسال: sungirl74
  فارغ التحصیلی از مهندسی عمران و خدمت مقدس سربازی azarmet 0 1,451 1397/3/13 ، 06:30 عصر
آخرین ارسال: azarmet
  پروانه اشتغال نظام مهندسی aref7105 1 1,977 1397/2/26 ، 12:30 عصر
آخرین ارسال: omid_rch
Thumbs Up شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی afshin171 2 2,100 1396/10/28 ، 01:26 صبح
آخرین ارسال: afshin171
  گفتگو در رابطه با نتایج آزمون های نظام مهندسی مهر 96 amirkazemi 0 1,840 1396/10/17 ، 10:45 صبح
آخرین ارسال: amirkazemi
  ابهام نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 911240 1 1,771 1396/5/14 ، 12:37 صبح
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: